イギリス生活17週目ふりかえり
イギリス生活17週目ふりかえり。
マンチェスターでの日々を終えたため、今週からロンドンで生活していくことになる。
これまでのふりかえりはこちら↓
1週間のスケジュール
◯土曜
朝ホストファミリーやルームメイトに別れを告げ、ロンドンに向けて出発。
荷物が元々少なかったため、パッキングにはそれほど時間がかからなかった。
ホストファミリーとのお別れは、驚くほどあっさり。丁寧にお礼を伝えたのだが、ホストは「OK!! Bye Bye!!」と言って部屋に一瞬で戻って行った笑
だからどうというわけではないのだが、これまでありがとうございました。
マンチェスターの中心部からバスに乗り、4時間ほどでロンドンに到着。スーツケースを引っ張りながら、地下鉄を経由してなんとか新居に到着した。
ロンドンは物価や家賃が高いので、シェアハウスに住むことになる。とはいえ個室もあるし、シャワーの水圧が信じられないくらい弱いことを除いて、とても過ごしやすい環境だ。
到着してからは、シェアハウスの使い方について色々とレクチャーを受ける。
加えて、同じ家に住む方と色々とご縁が繋がり、翌週とある仕事の面接をすることになった。
詳細は個人情報なので割愛するが、ざっくりと以下のようなつながり。
これまでオンラインで色々応募したりしていたけれど、直接人とつながるパワーを感じた。
前職の時もそうだったのだが、ずっと打ち込んできたサッカーや仕事が次の一歩を後押ししてくれることが多い。
思わぬところで繋がるご縁に本当に感謝だ。
◯日曜
今日は翌週の面接に備え、その企業の実店舗を複数視察しに行った。(色々な店舗があるため)
ネットなどの情報ではわからないこともあるので、昔から直接足を運ぶことを大切にしている。
ロンドンに来ると、色々な場所に直接足を運びやすくなるから良い。マンチェスターから移動することを決断した理由のひとつでもある。
朝から複数の店舗をハシゴし、店舗の立地や人の入り、品揃えなどからどんな課題がありそうか、どうしたら良いのかなどを頭の中で考えながら見てまわる。加えて、売っているものを実際に買ったり、試したりもした。
店舗をうろうろしていると、仕事をしている最中だったその会社の社長とばったりと出くわした。その方からメールもいただいており、翌日月曜日に面接が決まったとのこと。
さらに翌日の面接官の方ともお会いすることになり、面接前日に担当者の皆さんと色々と話をするという謎の状況になった笑
ここ二日で色々と偶然が重なっているが、油断せず明日の面接に備えたいと思う。面接のために改めてこれまでの仕事を棚卸しし、言語化することにも取り組んだ。
今日の英語フレーズ
| English Expression | Explanation | Example Sentence |
|------------------------------------------------------------|-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|----------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Your lessons helped me improve my English.** | A statement of appreciation highlighting the effectiveness of someone's teaching. | "Your lessons helped me improve my English significantly over the past year." |
| **I couldn't express my gratitude to other teachers who supported me a lot.** | A declaration of regret for not having shown appreciation directly to those who provided support. | "I couldn't express my gratitude to other teachers who supported me a lot during my studies." |
| **So if you see them, please tell them 'thank you'.** | A request to convey gratitude to others on behalf of the speaker. | "So if you see them, please tell them 'thank you' for all their help and guidance." |
| **Precious time** | Time that is considered valuable and well spent. | "We spent some precious time discussing our future plans together." |
| **Precious** | Something of great value that is not to be wasted or taken for granted. | "Each moment we spend together is precious to me." |
| **Luckily, I have an interview available on Monday.** | A statement expressing fortunate circumstances regarding the scheduling of an interview. | "Luckily, I have an interview available on Monday, so I can meet with them sooner." |
| **Do a job interview** | The act of participating in an interview for employment. | "Next week, I'm going to do a job interview for a position I've been really interested in." |
| **Bye bud** | A casual farewell, using "bud" as a friendly or affectionate term for friend. | "Bye bud, see you next week!" |
◯月曜
この日は午前中にこれまでの仕事の棚卸しをし、ドキュメントにまとめ直す。その後、午後から面接に向かう。
面接では色々なお話をしたのだが、自分の経歴についてまとめたこと、昨日実店舗などを見て回ったことがとても役に立った。
面接後は人事の方とお会いし、働く前の研修や社内システム、必要情報などについてのレクチャーを受ける。
移動の疲れがあるのか、まだあまり体調が本調子ではないので、栄養を摂りつつ、生活リズムを整えていきたい。
◯火曜
今日は以前から参加することが決まっていた、日英の交流プログラムのお手伝いに参加した。
対象は高校生で、日本と英国のそれぞれの高校から選抜された生徒たちが、10日間にわたって様々なプロジェクトに取り組む。
この日はとあるテーマでワークショップが開催されるとのことで、自分はそのファシリテーターとしてお手伝いに行った。
前職でもファシリテーターをやっていたのでそこは自信があるのだが、英語でファシリテーターをした経験はない。(でもできますと言い張った笑)
実際にやってみて感じたのは、自分のファシリテーションはかなり言語に依存していたのだなということ。
トピックも学術的な内容だったため、英語の全体進行を常時リスニングして、その内容を噛み砕きつつ、場をファシリテートするのが難しかった。
日英の生徒たちは積極的な子が多かったため、序盤以外はそれほど介入せず、生徒たちが自主的に場を運営できるように見守るようにした。
途中、議論や話の整理が必要な際に手助けしたりはしたが。
ただし、その介入タイミングの見極めや、介入度合いの塩梅が難しかった。(うまく言語化できないが、日本でやっていた時とは勝手が違うため)
バイリンガルや帰国子女の生徒も多いそうで、学生たちは皆英語が流暢。
現地のネイティブの学生たちとも物おじせずコミュニケーションをとっている。(多分自分が一番下手。。)
以下のようなジョークを駆使してウケをとる生徒もいたり、全体として生徒たちの英語レベルの高さを感じた。
実はここだけの話、途中テーブルでの作業に気を取られ、全体進行を聞き逃し、議論が突如始まってしまった時などもあった。。(その際は、ファシリテーションの技術を駆使して乗り切った。。)
学生たちを目の前にして、「いやーみんな優秀だなぁ。。。負けてられないわぁ。。。」とファシリテーターをしながら密かに思っていた。
イベントのワークショップをデザインしていた方たちと繋がることもできたので、今後また一緒に何かできたら良いなと密かに思っている。
イベント後、昨日の面接の結果が来ており、明日から研修を二日間した後に、翌週月曜から早速フルタイムで仕事をすることになった。
まずは複数の現場を回りながら、どんな仕事があるのか、どのように仕事が回っているのかなどを学んでいく予定。
その後は更に別の仕事を担当することも見据えつつ、そこで結果を出せば、長期滞在のためのビザをスポンサーしてくれる可能性もあるとのこと。
そのビザをオファーしてもらえると、永住権への道が拓ける。先は長いし、まだ何も決まったわけではないが、目の前のことに丁寧に取り組んでいきたい。
今日の英語フレーズ
| English Expression | Explanation | Example Sentence |
|--------------------------------------------------|------------------------------------------------------------------------------------------------------|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Your post's impressions skyrocketed** | A statement indicating that the visibility or number of times your post was seen increased sharply. | "After we featured the celebrity endorsement, your post's impressions skyrocketed." |
| **Your post's impressions took off** | Similar to skyrocketed, this phrase means that the post quickly gained a lot of visibility. | "Once the news broke out, your post's impressions took off." |
| **Delegation (e.g., advocacy, political)** | A group of representatives assigned to represent others, especially in conferences or meetings. | "The delegation will focus on advocacy for human rights at the international summit." |
| **Long-term assignment** | A task or project assigned to someone that spans a considerable length of time. | "She was excited to start her long-term assignment in Europe, focusing on environmental conservation." |
| **Clearing old satellites** | The process of removing defunct satellites from orbit to reduce space debris. | "The new space mission will focus on clearing old satellites to help prevent collisions." |
| **Placing research equipment on the moon** | Installing scientific instruments or tools on the moon for the purpose of conducting research. | "The upcoming lunar mission will involve placing research equipment on the moon to study its geological features." |
| **Hydrate** | To absorb water or add water to something, commonly used in health and science to describe drinking enough water. | "It's important to hydrate well during intense exercise to maintain performance and avoid dehydration." |
| **Asteroid** | A small rocky body that orbits the sun, commonly found in the asteroid belt between Mars and Jupiter. | "The mission aims to collect samples from an asteroid to understand more about the early solar system." |
| **Exploration** | The action of traveling in or through an unfamiliar area in order to learn about it. | "The exploration of Mars has provided valuable information about its atmosphere and potential for life." |
| **Delegation** | A group of representatives assigned to represent others, especially in conferences or meetings. | "The delegation from Brazil will present their findings at the international conference." |
| **Long-term goal** | An objective that is intended to be achieved over an extended period. | "His long-term goal is to become a doctor and serve in underprivileged communities." |
| **Today was a great experience!** | A positive reflection on events or activities that occurred on the current day. | "Today was a great experience; I learned so much at the workshop." |
| **I work for an education company in Japan and have done many workshops for people from 6 year olds to adults.** | A statement describing someone's professional background and experience in educational workshops. | "I work for an education company in Japan and have conducted workshops on various topics for a diverse audience." |
| **I am also qualified as a workshop designer.** | Indicates the speaker's certification or recognized ability to plan and create workshops. | "I am also qualified as a workshop designer, specializing in interactive and engaging educational sessions." |
| **So, if there is another opportunity in the future, please let me know. I would like to participate.** | Expressing interest in being considered for future events or projects. | "So, if there is another opportunity in the future, please let me know. I'd love to continue contributing." |
| **This is an example of a workshop I made. The topic is about Japanese culture.** | Introducing an example of personal work, specifying its focus. | "This is an example of a workshop I made, where we explore various aspects of Japanese culture through activities." |
| **This is an article in Japanese, but you may be able to translate it on your laptop.** | Suggesting the possibility of translating a document with technology. | "This is an article in Japanese, but you may be able to translate it using software on your laptop." |
| **Please take a look if you like.** | An informal invitation to examine something if interested. | "Please take a look at the document if you like; it covers everything we discussed." |
◯水曜
今日は朝から夕方まで終日研修を行う。研修は全て英語だ。
守秘義務などがあるため、詳しい情報は載せられないが、英語を聞き逃さないよう必死だったため、若干緊張した。
研修講師の方も3人ほどおり、それぞれが様々な発音の英語を使う。時折登場する専門用語などはその場で調べ、なんとか無事研修を終えることができた。
やはり学校の緊張感とは別物だし、サッカーにおける練習と試合のような違いがある。
会社のメンバーも多国籍で、仕事上のやり取りも英語になる。もちろん仕事は練習ではないので、実践の中で英語をどんどん使って、海外で働くことに慣れていきたいと思う。
研修後、夕方からは英会話の練習をしたり、英語の本を読んでみたりしながら、明日に備えて早めに就寝した。
今日の英語フレーズ
| English Expression | Explanation | Example Sentence |
|------------------------------------------------------------------------|-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Later on** | At a time in the future, or after the time you are referring to. | "We'll discuss the budget details later on in the meeting." |
| **Narrow** | Limited in extent, amount, or scope; small. | "The path through the woods was too narrow for the vehicle." |
| **Pension** | A regular payment made during a person's retirement from an investment fund to which that person or their employer has contributed during their working life. | "He's looking forward to receiving his pension after years of service." |
| **Do I have** | A phrase used to inquire about possession or necessity of something. | "Do I have the latest version of the software installed?" |
| **On the call** | Participating in a telephone or conference call. | "She was not on the call this morning when we discussed the changes." |
| **Comply** | To act in accordance with a wish or command. | "We must comply with the new regulations to continue operations." |
| **Instead of** | In place of; as an alternative to. | "Instead of driving, let's take the train to the city center." |
| **Defrost** | To remove ice from (something, especially a refrigerator or freezer) or become free of ice. | "Don't forget to defrost the chicken before you start cooking." |
| **Pest** | A destructive insect or other animal that attacks crops, food, livestock, etc. | "We need to call pest control to handle the ant infestation in our home." |
| **Terminated** | Having ended or concluded something. | "His contract was terminated due to non-compliance with company policies." |
| **Gross misconduct** | Behavior by an employee that is so bad that it destroys the relationship between the employer and the employee. | "The employee was dismissed for gross misconduct after being caught stealing company funds." |
| **Gross** | Total, comprehensive; or very obvious and unacceptable. | "The gross amount of the invoice includes taxes and fees." |
| **Misconduct** | Improper or unacceptable behavior or wrongdoing. | "The official was investigated for alleged misconduct during his tenure in office." |
| **Never interfere with or misuse anything the company provides in the interests of Health & Safety** | A directive or rule in workplace safety policies. | "It's crucial to adhere strictly to the company's guideline to never interfere with safety equipment unnecessarily." |
| **What will you do FIRST if someone gets electrocuted** | A question asking for the first action to take in response to an electrical accident. | "What will you do FIRST if someone gets electrocuted? You must call emergency services immediately and not touch them." |
◯木曜
今日も朝から研修。
本来は6時間の研修の予定だったのだが、講師の方が研修後にパッキングをしなければいけない?との理由で、研修が異常なスピードで展開された。
その結果、なんと驚きの3時間で終了(途中15分休憩が2回)
こんなに巻く研修は生まれて初めてだったので、「え!?終わった!?」という感じだった笑
研修自体はスピードも早く、担当者の方の英語のアクセントも昨日と異なるため、メモを取るのに苦戦した。そして時折当てられたり、説明や要約を求められたりもするのだが、なんとか喰らい付いた。
その結果、最終確認テストで無事9割を突破し、合格することができた。
夕方からは今後所属する予定の現地のフットボールチームの練習に初参加。
練習前は雨が強めに降っていたのだが、開始前に止み、虹も出てきた。自分は結構晴れ男だし、運が良い。
イギリスにおける虹は幸運の象徴でもあるようで、英単語にすると例えばこんな感じ。
フットボールチームのメンバーは、英語ネイティブの人、イギリス国籍を持っている人が多い。そのため、コミュニケーションは英語が主体だ。
サッカーの英語は仕事の英語とはまた少し違い、細かな指示出しをしたり、コミュニケーションを取るのが難しかった。
練習内容の説明や練習中のコーチからの指示出しも英語のため、最初は理解が追いつかなかった。
ただ、これも実践の中で英語を身につけていく良い機会だと思うので、今後週3回ある練習や試合を大切にしていきたい。
また、メンバーともまだ十分に話せていないので、今後積極的に交流をしていけたらなと思う。
仕事でもサッカーでも、ポジティブな影響をチームにもたらし、お互いに可能性を引き出し合えるような関係性を目指したい。
今日の英語フレーズ
| English Expression | Explanation | Example Sentence |
|----------------------------------------|---------------------------------------------------------------------------------------------------------|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| **Prudent** | Showing care and thought for the future. | "It's always prudent to have a savings account for unexpected expenses." |
| **Imprudent** | Not showing care for the consequences of an action; rash. | "It was imprudent of him to invest all his money in one venture." |
| **Impudent** | Not showing due respect for another person; impertinent. | "His impudent remark during the meeting shocked his colleagues." |
| **Inundate** | Overwhelm (someone) with things or people to be dealt with. | "We were inundated with applications for the position." |
| **Enunciate** | Say or pronounce clearly. | "She enunciated each word slowly and clearly." |
| **Insinuate** | Suggest or hint (something bad or reprehensible) in an indirect and unpleasant way. | "Are you insinuating that I stole the money?" |
| **For die we must** | A poetic or dramatic way to express the inevitability of death. | "We all strive for greatness, but for die we must eventually." |
| **Preventing** | Designed to keep something undesirable such as illness, harm, or accidents from occurring. | "Preventing disease is more effective than treating it." |
| **Food hazard** | A biological, chemical, or physical agent in food with the potential to cause an adverse health effect. | "Cross-contamination is a common food hazard in busy kitchens." |
| **Soil** | The top layer of earth in which plants grow, a black or dark brown material typically consisting of a mixture of organic remains, clay, and rock particles. | "We tested the soil for nutrients to determine what crops would grow best there." |
| **Mouldy** | Covered with or smelling of mold. | "The bread has gone mouldy after being left out for too long." |
| **Reject** | Dismiss as inadequate, unacceptable, or faulty. | "She had to reject the first batch of cookies because they were burnt." |
| **Spores** | A minute, typically one-celled, reproductive unit capable of giving rise to a new individual without sexual fusion, characteristic of lower plants, fungi, and protozoans. | "Mushroom spores can be spread by the wind over large areas." |
| **Food hygiene system** | Procedures and resources implemented by a food establishment to ensure the safety of food. | "The restaurant's food hygiene system is regularly inspected by health officials." |
| **Perishable products** | Items, especially foodstuffs, likely to decay or go bad quickly. | "Dairy products are perishable and must be stored properly to prevent spoilage." |
| **What is the purpose of bacterial spores?** | A question about the function of a biological mechanism in bacteria. | "The purpose of bacterial spores is to ensure the survival of the bacteria through extreme environmental conditions." |
| **By using a sanitised temperature probe.** | Method of checking food temperature with a clean and sanitized instrument. | "Ensure the meat is cooked to the right temperature by using a sanitised temperature probe." |
| **Which one of the following should be sanitized OFTEN?** | A query about hygiene practices requiring frequent sanitation. | "Which one of the following should be sanitized often? Cutting boards, knives, or serving trays?" |
| **The sources of contamination** | The origins or causes of impurity or pollution. | "It is critical to identify the sources of contamination in the water supply." |
| **Wash hands frequently and floor in food premises.** | Instruction emphasizing the importance of cleanliness in food handling areas. | "To maintain hygiene, wash hands frequently and keep the floor clean in food premises." |
| **Diarrhoea, vomiting, nausea, abdominal pain** | Symptoms commonly associated with foodborne illness. | "If you experience diarrhoea, vomiting, nausea, or abdominal pain after eating, seek medical attention." |
| **The Importance of Food Safety** | A topic that emphasizes why food safety is critical to prevent foodborne illnesses. | "The seminar on the importance of food safety highlighted ways to avoid common kitchen hazards." |
| **Food Safety Hazards** | Various risks in food handling that can lead to illness or injury. | "Common food safety hazards include cross-contamination, improper cooking, and poor personal hygiene." |
| **Allergens and Food Allergy** | Substances in foods that can cause allergic reactions and the responses they elicit. | "The restaurant provides a menu that lists common allergens and food allergy information for its dishes." |
| **Cross Contamination and Preventative Actions** | The transfer of harmful bacteria or substances from one food item to another and steps to prevent it. | "To prevent cross contamination, use separate cutting boards for meat and vegetables." |
| **Food Poisoning** | Illness caused by consuming contaminated food. | "Several guests suffered food poisoning after the banquet due to improperly stored seafood." |
| **Food Safety Management** | The administrative and practical actions necessary to ensure the safety of food from production to consumption. | "Our company follows strict food safety management protocols to ensure the health of our customers." |
| **FSMS - Daily Checklist Compliance** | Adherence to a daily routine checklist as part of a Food Safety Management System. | "The chef reviews the FSMS daily checklist compliance to ensure all safety measures are met." |
| **Production Process - Hazards Control - HACCP** | A systematic approach to identify, evaluate, and control food safety hazards within the production process. | "We implement HACCP to monitor and control hazards throughout the production process." |
| **Personal Hygiene** | The practice of maintaining cleanliness and grooming of the personal body. | "Personal hygiene is crucial in food handling to prevent contamination." |
| **Cleaning** | The process of making something clean, especially to remove dirt or disorder. | "Regular cleaning of all kitchen surfaces is essential to food safety." |
| **Pest Control** | The regulation or management of a species defined as a pest. | "Effective pest control is necessary to prevent infestations in food storage areas." |
| **Chopping boards** | Boards used to chop ingredients, which can be sources of contamination if not properly sanitized. | "Wooden chopping boards require thorough cleaning to prevent bacteria buildup." |
| **How often do bacteria double in number?** | A question about the rate at which bacteria reproduce under optimal conditions. | "Under ideal conditions, bacteria can double in number every 20 minutes." |
| **To enable stock rotation** | A process used in inventory management to ensure that oldest stock is used first. | "We use a first-in, first-out system to enable stock rotation and minimize waste." |
| **Method of thawing** | The technique used to safely bring frozen food to a temperature where it can be cooked. | "Always use a safe method of thawing, such as refrigeration or cold water, to prevent bacterial growth." |
| **Temperature probe** | A device used to measure the temperature of foods to ensure they are cooked or stored at safe levels. | "Use a temperature probe to check that the chicken has reached an internal temperature of 165°F." |
| **Skin infection** | An infection that occurs on the skin. | "Proper handwashing can help prevent skin infections among kitchen staff." |
| **Jaundice** | A medical condition with yellowing of the skin or eyes, often indicating liver issues. | "The patient was diagnosed with jaundice and required immediate medical treatment." |
| **Recurrent bowel disease** | A condition characterized by repeated inflammation of the gastrointestinal tract. | "Recurrent bowel disease can significantly affect a person's quality of life." |
| **Disorder** | A disruption of normal physical or mental functions. | "Anxiety disorders can impair an individual's ability to function daily." |
| **Recurring infections of the skin** | Frequent infections affecting the skin. | "Recurring infections of the skin require careful treatment to prevent further complications." |
| **Typhoid fever** | An infectious bacterial fever with an eruption of red spots on the chest and abdomen and severe intestinal irritation. | "Typhoid fever is contracted from contaminated water or food." |
| **Paratyphoid fever** | A similar but generally less severe disease than typhoid fever caused by a related bacterium. | "Paratyphoid fever is also spread through contaminated food and water, like its counterpart typhoid fever." |
| **Slacker** | A person who avoids work or effort. | "He's known as a slacker because he always finds ways to avoid doing his share of the work." |
| **Slack** | Lack of tension, lull; not busy or happening. | "The team's productivity can become slack if not properly motivated." |
◯金曜
今日は朝から会社関連の手続きをしたり、英語の勉強をしたり、過去の仕事の棚卸しをしたりしていた。
ちなみに英語の勉強は、AIに相手してもらって英会話の実践的なトレーニングなども行った。仕事における具体的なシチュエーションを設定し、音声で英会話を行うのだ。
加えて直近の英語学習をまとめたブログ記事も複数作成した。
来週以降の予定も具体的に決まってきたため、徐々に生活リズムを掴んでいきたい。
明日も朝から火曜日と同じイベントのお手伝いがあるため、早めに就寝することにする。
ちなみに、今日と明日は長岡花火の日。
以下の長岡花火財団の皆様に協力していただき、前職の仕事で花火についての授業を作ったため、とても印象に残っている。
素晴らしい花火大会だと思うし、日本各地でこうした花火大会を頻繁に見られるのは幸せだなと思う。日本人は四季を楽しむ術を知っている。
印象的だったこと
・やっぱり教育の仕事は面白い
大学のイベントの手伝いをして、改めて教育の仕事は面白いなと感じた。可能性に満ちた生徒たちからはパワーをもらえるし、温かい気持ちになる。
今後、次の世代の学生たちが世界を意識する機会を作れたらなとも感じた。
・ユニクロの凄さ
先々週に訪れたエディンバラに加えて、マンチェスターやロンドンにもユニクロがある。昨年アメリカなどを訪れた時にも見かけたし、世界各国に進出していることが体感できる。
仕事の一環でサステナビリティのための取り組みなどについても聞く機会があり、世界に展開する企業ならではのこだわりを随所に感じた。
他にも無印をロンドンやカナダで見かけたり、ロンドンの中心地にCoCo壱があったり、イギリスに展開している日本企業は結構ある。
・日本の四季の素晴らしさ
ありきたりだが、やはりイギリスにいると日本の良さも再認識する。中でも個人的に欲しているのは、四季だ。
こちらにいると、雨が降っているか晴れているかといった変化しか感じず、気温もそれほど大きく変わるわけでもない。(今のところ)
日本は現在夏真っ盛りで、お祭りや花火の様子をちらほら見かける。日本ならではの変化に富んだ四季は退屈しないし、魅力的だし、それだけで味わい深い。
また生で花火を見たいなぁ。
来週の目標
・現地の繋がりを作っていく
まだロンドンに全然知り合いや繋がりがないので、色々な場所に顔を出し、現地の繋がりが増えると良いなと思っている。
・トレーニングを本格的に再開する
衣食住を安定させるのに少し時間がかかっているので、落ち着き次第、トレーニングを再開させていきたいと思う。食生活や生活リズムも見直す。体調管理大事。
・朝の作業と夜の作業を分ける
最近良い睡眠が取れていないため、就寝前にPC等を使う作業は控える。
・Active ボキャブラリーを増やす
会話をしていて、いつも同じ表現を使ってしまうことを卒業したい。そのためには、自分のものとして使える新しい語彙を増やしていく必要がある。
スピーキングの機会を増やし、新しい語彙を実際に使って自分に刷り込ませないといけない。
・単語帳の継続
日本から持ち込んだ単語帳をコツコツやっていきたい。その他、日常で新たに触れた単語もストックしていく。
・実践で英語を使っていく
サッカーチームでのコミュニケーション、仕事でのやり取りなど、実践で英語を使い、どんどんレベルアップさせていきたい。
机に向かって行う勉強とはまた違うし、シチュエーションによって話し方やコミュニケーションの取り方も変わるところが難しい。
どんなシチュエーションであっても、ネイティブとスラスラとコミュニケーションを取れる自分を思い描きながら、可能な限り短期間でそこに辿り着きたいと思う。
・スキマ時間の活用
読んで字の如く。
ここまで読んでくださりありがとうございました!
今週は色々と変化の多い週で、教育関連の仕事からも、新しい仕事からも刺激を受ける日々でした。
現在は目の前のことに向き合っていくことが優先ですが、ゆくゆくは日本と世界に橋をかけるような仕事ができたら良いなとも思います。
もし記事がいいなと思ったら、スキやシェアなどしてくれると嬉しいです!
Of good omen🌈
※記事内の画像は筆者個人が撮影したものか、生成AIにて生成しています。
読んでくださり、ありがとうございます!記事がいいなと思ったら、よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!