小さな語りシリーズ2024/06/17  Small Story Serie

2024/06/17「ビー玉」"Marble"

夏の夕暮れ、私は古い家の庭で一人佇んでいた。庭の奥にある大きな木の下には、昔遊んだ場所がそのまま残っている。手入れされず荒れ果てたその場所は、今でも子供時代の思い出をしっかりと抱えている。

ある日、私は庭の片隅で何かが光るのを見つけた。そっと手に取ると、それはビー玉だった。透き通った青色のビー玉が、夕日を受けてまるで小さな宇宙のように輝いていた。そのビー玉を見ると、幼い日の記憶が一気に蘇ってきた。

あの頃、私はよく兄と一緒にこの庭で遊んでいた。兄はいつもビー玉をポケットに入れていて、私たちは日が暮れるまで遊んだものだ。兄が教えてくれたビー玉を使った遊び方や、その時の笑顔は今でも鮮明に覚えている。

ある夏の日、兄が家を出ることになった。その時、彼は一つのビー玉を私に手渡した。「寂しくなったときは、これ見て俺を思い出してくれ」そう言って、優しく微笑んだ。そのビー玉は、私と兄との絆を象徴する宝物だった。

それから数年、私は大人になり、家を離れた。その間も、兄との思い出はいつも心の中にあった。今日見つけたこのビー玉は、まるで過去からの贈り物のように感じた。あの頃の無邪気な日々、兄の優しい言葉、そして一緒に過ごした時間が、一瞬にして胸に広がった。

ふと、庭の奥に目をやると、昔と変わらない風景が広がっている。風に揺れる木の葉の音、鳥のさえずり、そして遠くに見える山のシルエット。全てが私に語りかけてくるようだった。

私はビー玉をしっかりと握りしめ、心の中で兄に感謝した。過去の記憶が温かく胸に響き、今もなお私を支えてくれていることを感じた。私は思い出にあふれた庭を歩きながら、夏の夕凪に肌で感じた。


On a summer evening, I was standing alone in the garden of an old house. Under a big tree at the back of the garden, the place where I used to play remains as it was. The place, untended and dilapidated, still holds memories of my childhood.

One day, I found something shining in a corner of the garden. I gently picked it up and it was a marble. The clear blue marble shone like a small universe in the setting sun. When I saw the marble, my childhood memories came back to me all at once.

Back then, I often played in this garden with my brother. He always had a marble in his pocket, and we played until the sun went down. I still vividly remember the way he taught me to play with the marbles and his smile at that time.

One summer day, my brother decided to leave home. At that time, he handed me a marble. "When you feel lonely, look at this and remember me," he said, smiling gently. That marble was a treasure that symbolized the bond between me and my brother.

A few years later, I grew up and left home. Throughout all of that time, the memories of my brother were always in my heart. This marble I found today felt like a gift from the past. Those innocent days, my brother's kind words, and the time we spent together instantly flooded my heart.

I suddenly looked into the depths of the garden, and the scenery unfolded before me, unchanged from the old days. The sound of leaves rustling in the wind, the chirping of birds, and the silhouette of the mountains in the distance. Everything seemed to speak to me.

I held the marble tightly in my hand and thanked my brother in my heart. The memories of the past resonated warmly in my heart, and I felt that they continue to support me even now. As I walked through the garden full of memories, I felt the calm of a summer evening on my skin.

この記事が参加している募集

#創作大賞2024

書いてみる

締切:

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?