小さな語りシリーズ2024/05/19  Small Story Serie

2024/05/19「子守歌」"Lullaby"

実家のリビングに差し込む午後の日差しは、まるで時間がゆっくりと流れているかのような錯覚を与えてくれる。私はソファに座りながら、母が台所でお茶を淹れている音を聞いていた。母の姿を見ていると、いつも心が落ち着く。幼い頃の思い出が蘇ってくるからだ。

古びた棚の中から、ふと一冊のノートが目に入った。何気なく手に取り、開いてみると、そこには私が小さかった頃に母が書き残したメモがたくさんあった。子育ての悩みや、私への愛情が溢れた言葉が綴られていた。その中でも特に目を引いたのは、「子守歌」のメモだった。

「あなたが赤ん坊だった頃、夜泣きがひどくてよく眠れなかった日々があったわ。でも、私があなたに子守歌を歌うと、いつも穏やかに眠りについたの。あなたの寝顔を見ると、どんな疲れも吹き飛んでしまった。」

そのメモを読みながら、胸が温かくなった。母がどれだけ私のことを大切に思ってくれていたか、そしてその愛情が今でも変わらないことを感じた。ふと、母が昔と変わらぬ笑顔でお茶を持ってきた。

「何を見ているの?」と母が尋ねると、私はメモを見せながら微笑んだ。
「これを見て、昔のことを思い出していたの。」

母は私の肩に手を置き、「あの頃のことは忘れられないわね」と優しく答えた。その瞬間、心がときめいた。親子の絆というものは、時を超えて続くものなのだと実感した。

私たちはしばらくの間、何も言わずにその静かな時間を共有した。家の中には、二人だけの穏やかな空気が流れていた。過去の思い出と今の幸せが交差するこの場所で、私は心から感謝の気持ちで満たされた。


As the afternoon sunlight streamed into the living room of my childhood home, it felt as though time itself had slowed down. I sat on the sofa, listening to the sound of my mother brewing tea in the kitchen. Watching her always brought a sense of calm; memories of my childhood would come flooding back.

From an old shelf, I noticed a notebook. I picked it up and opened it casually, finding it filled with notes my mother had written when I was young. They were full of her worries about raising me and overflowing with love. One note, in particular, caught my eye: it was about a "lullaby."

"When you were a baby, you often cried at night and couldn't sleep. But whenever I sang a lullaby to you, you would always fall asleep peacefully. Seeing your sleeping face made all my fatigue disappear."

Reading that note warmed my heart. I felt how much my mother cared for me and realized that her love had never changed. Just then, my mother brought tea, smiling as always.

"What are you looking at?" she asked. I showed her the note and smiled.
"I was just reminiscing about the past."

She placed her hand on my shoulder and said softly, "Those days are unforgettable." At that moment, my heart fluttered. I realized that the bond between a parent and child transcends time.

For a while, we sat in silence, sharing that quiet moment. In our home, a gentle atmosphere enveloped just the two of us. In this place where past memories and present happiness intersected, I felt deeply grateful.

この記事が参加している募集

#創作大賞2024

書いてみる

締切:

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?