見出し画像

All is your choice

パリから帰って数日のうちに
私は次のパリ行きのチケットを買った。

12年前、
私はオーストラリアに留学前の
ショートステイをして、
帰国してそのまま留学を諦めた。

そのことを
誰かや運命のせいにしていたけれど、
あれは他でもない、
自分の選択だったのだと
今やっと知った。

諦めることしか選べない時も
諦めないことしか選べない時もある。

私はもう行くしかない。

I bought another ticket to Paris in a few days
after coming back to Japan.

12 years ago, I gave up to go to Australia for my studying and I have been regrettable for it for a long time.
But finally I realized that it was my choice
and it was not because of anybody or also my destiny.

Sometimes you have no choice except giving up something,
and sometimes you can only choose what you really want.

Now I have to go without other options.

この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?