見出し画像

July 12, 2024: Getting Sick in Hotel (ホテルで体調を崩す)

The other day, I read yazu-san’s article on the blog site ‘note’. It was about the fact that he got sick on his business trip. It must have been very hard for him.
I, myself, was lucky that I had never got sick on a business trip. When I was a salesman for overseas markets and was in Europe, I used to stay at a lot of hotels on business trips. But I was lucky that I had never got sick on a business trip. Nor had I caught a cold. So, I had never struggled bitterly in the beds of the hotels I had stayed.
But yazu-san’s article reminded me of a big mistake my junior colleague had made. One day, he came to my office when I was in London. He had come from Japan to support me and was expected to stay for about a week or so. So, I booked a hotel for him near the office and was going to drive him to and from the hotel. On the first day, I drove him to the hotel. It was as planned, but early the next morning, I got a phone call from him. He got sick and had a high fever. So, I told him to stay in the hotel on the day. In the evening, I took a small dinner to him as my wife cooked it. I also chatted a bit with him to see how he was doing. He still looked very bad,  and I suggested that he should keep staying in the hotel until he recovered well. And he kept staying in the hotel the next day and a few more days after that.
In the end, he recovered well while he was in London. But it was a day before his return to Japan that he recovered well. On that day, I picked him up at the hotel and drove him to the office. He worked that day, but the next day, he came back to Japan. In other words, he only worked 2 days in London for about a week. So, he went back to Japan without doing what he should have done. And I had to do everything he should have done. It was like he just came from Japan to waste my time!
Since then, he has developed significantly and is now a vice president of the US subsidiary of the same company.

 先日、noteでyazuさんの記事を読みました。出張先で体調を崩したというものでした。大変だったと思います。
ボク自身は、幸運にも、出張先で体調を崩したことがありませんでした。海外営業の仕事で、欧州にいた頃は、出張で度々ホテルに泊まりました。でも、出張先で病気になったことはありませんでした。幸運でした。風邪を引いたこともなかったです。なので、ホテルのベッドで苦しい思いをしたことはありませんでした。
 でも、yazuさんの記事を読んで、後輩がしでかした大チョンボを思い出しました。30年ほど前、ボクがロンドンにいたとき、その後輩が事務所にやってきました。彼は日本からボクをサポートするために来てくれました。1週間ほど滞在することになったので、オフィスの近くのホテルを予約し、ホテルまでの送り迎えをすることにしました。初日は、彼をホテルまで送りました。ここまでは予定通りだったのですが、翌日の早朝、彼から電話があり、具合が悪くなり、高熱が出たとのことでした。そのため、その日はホテルにいるように言いました。夕方、妻が作ってくれたささやかな夕食を持ってホテルにいきました。そして、彼の様子を見るために少し話をしましたが、まだかなり具合が悪そうでした。なので、回復するまでホテルにいるように言いました。そしたら、翌日も、さらにその後の数日もホテルにいることになりました。
 結局、彼はロンドンにいる間に回復したのですが、回復したのは帰国の前日でした。その日、彼をホテルまで迎えに行き、オフィスに行きました。彼は、その日は働きましたが、翌日には日本に帰っていきました。1週間ほどロンドンにいたのに、2日しか働かなかったのです。やるべきことをやらずに日本に帰っていきました。そして、ボクが彼がすべきことをすべてやる羽目になりました。ボクの時間を無駄にするために日本から来たようなものでした!
その彼も大きく成長し、いまでは、米国の子会社の副社長をしています!

この記事が参加している募集

#英語がすき

20,684件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?