見出し画像

October 2, 2023 : Tips in the US restaurants (2) (米国レストランのチップ事情 (2))

After I was humiliated in the Japanese restaurant, I stayed in the US for a few more days. On one of the days, I went to a Malaysian food restaurant near my hotel for lunch. Then I ordered a number of Malaysian dishes. But they were not what I expected nor what I had enjoyed in Malaysia. So I was quick to clear the plates and asked for the bill. Then, I wondered what I should do with tips. At first, I thought it would be better to tip about 20% because I did not want to have the same experience as in the Japanese restaurant. But another thought came to my mind that 20% would be too much for the food. I was confused about what to do. Then, I finally decided to follow the latter and added 10% to the bill. As soon as the waiter saw it, he had his eyes wide open and began to complain about it. Then, the manager joined in to complain to me loudly along with the waiter. That was what I expected. In the beginning, I listened calmly to what they were saying. But they were unprofessional. I did not know exactly what they were saying, but they were rude and kept abusing and insulting me. Then, I understood what would happen to me unless I tipped them enough to satisfy them and gave them extra tips reluctantly. Since then, when I go to the US, I have determined not to go to a restaurant where I have to tip. I always buy food at a shop near where I stay and eat it in my room. Or if I am tempted to go out to eat, I go to a fast food restaurant like MacDonald’s. These were some of the worst experiences of my life outside Japan. And I understood that the US is completely different from Europe. When I was in Europe, I tipped countless times in restaurants and never had a complaint about my tipping. But the way I used to in Europe was not accepted in the US.

 日本食レストランでの屈辱的な体験後も、米国に数日程とどまりました。その内の一日のお昼に、ホテルの近くにあったマレーシア料理店に入りました。そこで、マレーシア料理を数品注文したのですが、期待に反したものでした。また、マレーシアで食べた時の、おいしい味とも違いました。なので、料理をそそくさと平らげて、精算を頼みました。その時に、チップをどうしようかと悩みました。日本食レストランと同じことを味わいたくないので、20%くらいのチップを払った方がいいのかと思ったのですが、20%は多すぎで、料理に見合わないとも思いました。迷った挙句、後者に従い、チップを10%にしました。それを見た、ウェイターが目を大きく見開き、文句を言い始めました。さらに、マネジャーも加わり、二人で大きな声で文句をいっていました。想像通りだったので、最初の内は、穏やかに聞いていました。でも、プロとは思えないほど横柄で、二人でボクを罵倒し続けました。これで、満足のいくチップを払わないと、どうなるかがよくわかりました。そして、しぶしぶチップを追加しました。それからは、米国に行っても、チップを必要とするレストランにはいかないことにしています。宿泊先の近所の店で食料を買って、自分の部屋で食べることにしています。外食したくなったときは、マックなどのファーストフード店を利用することにしています。
 この件は、ボクが海外で生活していた中で、最悪の経験です。これで、米国と欧州はまったく違うことがよくわかりました。欧州では、数えきれないほどチップを払ってきましたが、一度も文句を言われたことがありませんでした。欧州で通じたことが、米国では通じませんでした。



この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?