見出し画像

April 19, 2023: Blue Mood, Bleeding from the bottom (5/6)(暗い気分、下血(5/6))

After I had seen the doctor at the hospital, I had nothing to do with the bleeding. I was just waiting for the day of the gastroscopy, which was five days away. During those days, I had no bad odour from my body and no blood in my stool. So, I spent the days as I had before the bleeding, except for the meals. I was not allowed to have the meals I had had before the bleeding. What I was only allowed to eat was digestible meals like rice porridge. Then, I was getting better and better day by day. So I began to have the meals I had had before the bleeding. The day before I had a gastroscopy, I felt good as if I had not had any bleeding from the bottom. And I convinced myself that I was completely cured.
As a result, I was tired of having the gastroscopy and wanted to cancel it. I asked my wife if I could cancel it, but she did not allow me to cancel it and ordered me to have it.
So I was reluctant to have it. On the day of the gastroscopy, I went to the hospital, fearing that I would suffer from the gastroscopy. But it was a pointless worry. I did not suffer from it at all as I had a sedative. It was the second or third time that I had a gastroscopy but the first time that I had a sedative. It helped me to do the test while I was asleep. I came back home after the test.

 病院に行った後、下血についてやることは何もありませんでした。5日後の胃カメラ検査を待つしかありませんでした。その間、体からの異臭もなくなり、便に血が混ざることもなくなりました。なので、食事以外は普段通りの生活をしていました。食事については、おかゆなどの消化の良いもの以外は食べさせてもらえませんでした。そうすると、日を追うごとに調子がよくなってきたので普段の食事に戻しました。そして、胃カメラ検査の前日にもなると、下血したことを忘れるほど調子よくなり、体調は戻通り戻りました。自身は、完全に復調した感触を得ました。
 こうなると、カメラの検査を受けるのが億劫になってきました。そこで妻に検査をキャンセルしたいといったのですが、許してもらえず、受けるようにと言われました。なので、しぶしぶ受けることにしました。胃カメラでひどい目にあうのではと不安を抱えながら病院にいったのですが、取り越し苦労でした。麻酔注射してもらって検査を受けたので、まったく苦しくありませんでした。麻酔注射を打ってもらったのは今回が初めてでした。おかげで、眠っているうちに検査は終わりました。この日は検査を終えて、家に戻りました。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?