見出し画像

April 7, 2024: Strange Day (不思議な一日)

I had a very strange late night and early morning on April 3. As I could not unusually have a good sleep, I had to wake up from midnight to early morning.
Once I go to bed, I usually fall asleep in ten minutes and do not wake until early morning. But that night was very exceptional. I went to bed around 10:00 pm as usual. However, I could not immediately fall asleep and read English articles on my iPad to fall asleep as soon as possible. Then, I managed to fall asleep but suddenly woke up. It was so dark that I knew it was too early to wake up. As I thought, it was just around 2:00 am, upsetting me very much. So, I tried to fall asleep again. I did everything I could do to fall asleep but could not do whatever I did. So, I gave up falling asleep and went out of bed. Then, I began to write an article for the blog site note. It was just before 4:00 am that I posted the article on the site. It was so early, and I expected that no one would have read my article for a while. But I was entirely mistaken. I found a lot of like buttons pressed on my article as soon as I posted it.
It was Akira-san who was the first to press the like button on my article, followed by a lot of other readers. First, I doubted what was happening in front of my eyes and thought that I was seeing a dream as I was a little tired from writing the article. But as the number of the like signs increased, I realized that it was not a dream but a reality. I also received messages from other readers such as tohrudc-san, despite in the early morning. So, I enjoyed reading and relying on the messages for a while.
I am really grateful to all the readers who read the article and pressed the like button. I had a good quality time in the early morning. I felt like having ended the day at 6:00 am.

4月3日は、深夜から早朝にかけて、とても不思議な体験をしました。珍しく熟睡できず、夜中から朝方まで起きていたのです。
いつもはベッドに入ると10分ほどで眠りにつき、早朝まで目が覚めないのですが、その夜は特別でした。いつものように夜10時ごろベッドに入ったのですが、すぐには寝付けず、iPadで英語の記事を読んで眠りにつこうとしました。そしたら、なんとか眠りにつけたのですが、突然目が覚めてしまいました。真っ暗で、起きるにはまだ早いと思いました。案の定、午前2時頃でした。それで、もう一度眠ろうとしました。そのために、あらゆることをしたのですが、駄目でした。そこで、眠るのを諦めてベッドを出て、noteの記事を書き始めました。サイトに記事をアップしたのは午前4時頃でした。まだ早い時間帯なので、しばらくは読んでくれる人はいないと思っていました。ところが、それはまったくの思い違いでした。投稿した途端、たくさんの「スキ」ボタンを押してもらえたのです。
最初に「スキ」ボタンを押してくれたのはアキラさんでした。その後もたくさんの読者がフォローしてくれました。最初は自分の目を疑いました。記事を書くのに少し疲れていたので夢を見ているのだと思ったです。しかし、「スキ!」の数が増えるにつれて、それが夢ではなく現実であることに気づきました。また、早朝にもかかわらず、tohrudcさんなど他の読者からもメッセージをいただきました。しばらくの間、メッセージを読んだり、返信したりして、楽しませてもらいました。
記事を読んで「スキ」ボタンを押してくれた読者の皆さん、本当にありがとうございました。早朝から本当に充実した時間を過ごすことができました。朝の6時に一日が終わった気分でした。

この記事が参加している募集

#英語がすき

20,604件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?