見出し画像

April 8, 2023: Dubai, Travel to Africa (2), Egypt (ドバイ、アフリカ訪問(2)、エジプト)

It was about ten years after I had been in Tunisia that I travelled to Egypt on business. At that time, I also travelled to Dubai, UAE. I expected Dubai to be a modern and futuristic city. But that was not always the case. As I had seen on the internet, the city had a lot of skyscraper buildings and modern shopping centres. But these were only a part of the city, and not all of the city is modern. The rest of the city had an old town ambience. I stayed at a hotel in that area and had trouble. I expected the hotel to have an internet access service. In fact, it had the facility, but I could not connect with it during my stay. That was very frustrating to me. I also had difficulty getting a taxi. The town had very few taxis, and it took a very long time to get them.
After my bitter experience in Dubai, I flew to Cairo, Egypt. I expected that it would be similar to Dubai. But I was wrong. Unlike Dubai, it was an old and historical city and had no skyscraper buildings. It also had big traffic jams everywhere. The day after I arrived, I went to see the pyramids and sphinxes, but they were not what I expected. Cairo did not satisfy me.

 チュニジアを訪問してから10年後ぐらいにエジプトを訪問しました。この時は、アラブ首長国連邦のドバイも訪問しました。ドバイといえば近代的で未来的な街と期待していたのですが、必ずしもそうでなありませんでした。確かに、高層ビルが立ち並ぶ地域もあります。でも、それは街のほんの一部にすぎず、残りは昔ながらの街並みでした。その旧市街にあるホテルに泊まったのですが、トラブルがありました。ホテルでインターネットがつながると思っていたのですが違いました。確かに、設備はあったのですが、接続できませんでした。また、タクシーを捕まえるのに、非常に苦労しました。ホテル周辺はタクシーの数が少なく、つかまえるのにすごく時間がかかりました。
 その後、エジプトのカイロを訪れました。カイロはドバイと違い、古く歴史のある街で、高層ビルを見ることもありませんでした。街はほこりっぽく、道路は車で大渋滞していました。到着した翌日にピラミッドとスフィンクスを見にいきましたが、期待していたものとは違いました。カイロはどうも合わなかったです。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?