見出し画像

October 16, 2023: Rugby, Volleyball (ラグビー、バレーボール)

My bad premonition came true. On the eighth of October, Japan took on Argentina at the 2023 Rugby World Cup in France. But, unfortunately, they lost to Argentina. I know they made their best efforts, but it was a frustrating game. They missed a number of chances to try. They did well in the scrum but lacked speed. In particular, I was disappointed with one of the backs, Kotaro Matsushima. He was far from his best performance in 2019. It was a real shame! They need to reform the team for the 2027 World Cup in Australia. They need to replace a lot of players with younger ones.
On the other hand, I saw a great accomplishment the day before. It was done by Japan's men's volleyball team. They beat Slovenia to qualify for the 2024 Paris Olympics. It looks like a small thing but is an incredible one. The team has been in a slump for a long long time and I never expected them to return to the big stage. However, they have gone through a lot of trials and errors to improve their skills and strengths. And they have finally become strong enough to qualify for the Olympics. It is one of their great achievements I have seen since they won the gold medal at the Munhen Olympics in 1972. I hope they win a medal at the Paris Olympics.

 嫌な予感があたってしまいました。10月8日に、日本はラグビーワールドカップで、アルゼンチンと対戦し、負けてしまいた。チームが全力を尽くしたのは分かっていますが、なんとも悔しい試合でした。何度かトライのチャンスがありながら、トライを逸した場面が何度かありました。スクラムは善戦したとは言えますが、スピード不足でした。特に、松島幸太朗選手にはがっかりでした。2019年のような素晴らしいパフォーマンスには程遠かったです。残念無念です。日本は、2027年の豪州で開催されるワールドカップに向けて、チームを刷新する必要があります。もっと若い選手が必要です。
 その一方で、その前日には、快挙がありました。男子バレーの日本チームが、スロベニアを破り来年のパリオリンピックの出場権を獲得したのです。些細なことのようですが、大変なことです。男子チームは、長きに渡って低迷していました。そのため、檜舞台に戻ってくることはないとボクは思っていました。でも、何度も試行錯誤を繰り返し、技術と強さを磨いてきました。そして、オリンピック出場権を獲得できるほど強くなりました。1972年のミュンヘンオリンピックで金メダルを獲得して以来の偉業の一つです。ぜひ、2024年のオリンピックでメダル獲得を目指してもらいたいものです。



この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?