見出し画像

July 16, 2024: Les Misérables (1) (レミゼラブル-1)

The other day, I have finished reading a long French novel at last. It was ‘Les Miserable’ with over 2000 pages and 5 paperback volumes. In fact, it was my second attempt to read this book. My first attempt was about a few years ago. At that time, I had a good memory of the scale-down version of the book I had read at school. So, I bought and tried to read the full version, but I gave it up just after I read about 50 pages. The full version was not what I had imagined. It was supposed to be much easier to read from my memory of the book I had read at school, but it was the opposite of what I had expected. It was very hard to read. Its writing style was not what I got used to. So, I gave up reading the book.
But even after I gave up, the book had been always in my mind. I was so frustrated with giving it up that I meant to try it again one day. And I made up my mind to try it again this year.
As I expected, it took me a while to get used to the writing style. And it also took me a month to finish reading the first volume with about 500 pages.
But it began to hook me around when I was about to finish reading the first volume. It hooked me so much that I focused on reading the remaining 4 volumes in the evenings on weekdays. And I am now extremely happy to have finished reading the book.

 先日、ようやくフランスの長編小説を読み終えました。『レ・ミゼラブル』です。文庫で5巻、2000ページに及ぶ作品でした。実は、今回が2度目の挑戦でした。最初の挑戦は数年前でした。その時は、学校で読んだ縮小版の記憶が鮮明に残っていたのです。そこで、完全版を買って読んでみたのですが、50ページほど読んだところで断念してしまいました。完全版は想像とは違っていたのです。学校で読んだ本の記憶から、もっと読み易いと思っていたのですが、正反対でした。とても読みにくく、その文体も今までの読んだものとは大きく違っていました。なので、読むのをあきらめてしまいました。
 でも、あきらめた後も、この本がいつも頭の中にあり、諦めたことが悔しくて、いつかまた挑戦しようと思っていました。そして今年になって、再挑戦することにしました。
 予想通り、文体に慣れるのに時間がかかりました。500ページほどの1巻を読み終えるのに1カ月もかかりました。でも、1巻を読み終える頃には、この本に夢中になりました。夢中になって、残りの4巻は、平日の夜に集中して読みました。そして今、この本を読み終えて非常に満足しています。



この記事が参加している募集

#英語がすき

20,786件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?