見出し画像

December 7, 2023: Embarrassment(困惑)

It has been a long time since I began to use the Internet. I began it through a dial-up access and then switched it to ADSL. After that, I changed it to NTT's FTTH, Hikari Flets. I have been satisfied with the FTTH and was going to continue to use it. But a week ago, I was asked by my wife to use a different service. She said that we could have a big discount if we switched to the new service now. It was an offer from an operator in tie-ups with NTT. The offer was so attractive that I agreed to switch it. Then, she agreed with the operator and was told that we could start using the service on December 4. And she was also told that we would not need to do anything to start using the service. But that was wrong. After signing the contract, she got a message from the operator. It said that we needed to cancel my IPv6 contract with my current ISP, otherwise, we might not be able to use the new service in time. Seeing the message, we were very embarrassed and did not know what to do with it. First, I was very frustrated that I had to do it, although we were told that we would have nothing to do before we began to use the new service. Then, I was confused to be asked to contact my current ISP. I did not know how I should talk about it. I had no problem cancelling my IPv6 contract. But I could not do it unless I fully understood what would happen to me by cancelling it. So I went to the Internet to find out what IPv6 was and what to say to my ISP to cancel the contact on the Internet. Then, I fully understood and asked the ISP to cancel the contract. As a result, it seemed that the contract was cancelled, and now, the new operator began to use the IPv6.
And we have come to December 4, the starting day of the new service. As soon as I woke up, I rushed to my PC and typed a new ID and password. Then I could get the Internet connection safely, which relieved me very much. Nevertheless, I am still unhappy that the operator had not told me that I had a thing to do before using the new service.

インターネットを使い始めてからずいぶん経ちます。ダイヤルアップで始めて、ADSLに変えました。その後、NTTのフレッツ光に変えました。フレッツ光には満足しており、これからも使い続けるつもりでいました。でも、1週間前、妻から別のサービスを使わないかと誘われました。今、新しいサービスに切り替えたら、大幅な割引が受けられるというのです。NTTと提携している事業者からのオファーでした。オファーはとても魅力的だったので、乗り換えることにしました。そして、妻が事業者に同意する旨を伝えたところ、12月4日からサービスを利用できると言われました。また、妻は、サービスを使い始めるのに何もする必要はないとの説明を受けました。ところが、これが間違いでした。契約書に署名した後、事業者からメッセージが届きました。そこには、現在契約しているISPとのIPv6契約を解約してください。そうしないと新しいサービスが使えませんと書かれていたのです。これを見て、困惑し、どうすればいいのか分からなくなりました。まず、新しいサービスを使い始める前にやることは何もないと聞いていたのに、こんなことを求められて、とても不満でした。また、現在契約しているISPに連絡するように求められたことにも戸惑いました。どう話せばいいのかわからなかったのです。IPv6を解約するのは問題ありません。でも、IPv6を解約することでどうなるのかを十分に理解せずに、解約することはできませんでした。そこで、インターネットでIPv6とは何か、ISPに解約の連絡をする時に何と言えばいいのかを調べました。そして、十分理解した上でISPに解約を申し出ました。その結果、契約は解除されたようで、新しい事業者がIPv6を使い始めました。
そして12月4日、新サービスの開始の日を迎えました。目が覚めると、PCに直行し、新しいIDとパスワードを入力しました。そしたら、無事、インターネットに接続できました。一安心です。
それにしても、新サービスを利用する前にやるべきことがあることを事業者が教えてくれなかったのが不満です。


この記事が参加している募集

英語がすき

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?