見出し画像

🇳🇴 Matilda - “ You “歌詞和訳


You-you-you

[Verse 1]
When you whispered 'this is overdue'
「もっと早くするべきだった」と君が囁いた時に
I stopped breathing and I looked at you
呼吸を止めて君を見たの
You said you wondered how it would be
君はこれからどうなるのかしらと言った
Took a second then you kissed me
ちょっとして、君は私にキスをした

[Chorus]
Now things are a bit complicated
今、なんだか少し複雑で
You're with her and I've been datin'
君は私がずっと付き合ってきた彼女といて
Jealousy strikes
嫉妬の打撃
Could you tell me why?
どうしてか教えてくれない?
Let's say this is our only shot to make it happen
これを実現する為の唯一のチャンスだとしよう
Mess it up
めちゃくちゃだよ
What do we do?
私たちはどうしたいのだろう?
All I want is you
私が望むのは君だけなのに

[Bridge]
And it's you
君なんだ
It's you
君なんだよ
And it's you
君なんだ
It's you
It's you
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
You you-you-you
君だから

[Verse 2]
When I woke up with you in my arms
君を腕に抱えて目を覚ました時
I heard you breathing and I felt your heart
君が呼吸しているのを聴いて、君の心を感じた
For a second everything felt right
一瞬、すべてが正しいと思えて
Broke my heart when we were saying goodbye
さよならを告げた時私の心は壊れたんだ

[Chorus]
Now things are a bit complicated
今、なんだか少し複雑で
You're with her and I've been datin'
君は私がずっと付き合ってきた彼女といて
Jealousy strikes
嫉妬の打撃
Could you tell me why?
どうしてか教えてくれない?
Let's say this is our only shot to make it happen
これを実現する為の唯一のチャンスだとしよう
Mess it up
めちゃくちゃだよ
What do we do?
私たちはどうしたいのだろう?
All I want is you
私が望むのは君だなのに

[Bridge]
It's you-you-you-you
君だよ
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
It's you-you-you-you
It's you you-you-you
(you)
It's you-you-you-you
(it's you)
It's you-you-you-you
(it's you)
It's you-you-you-you
(it's you)
It's you-you-you-you
(it's you)
You-you-you-you
君だけ

The reason everything else is fading or failed
他のこと全部がまるでダメなのは
Is why I'm taken by none
私が他の誰にも惹かれないのは
I am waiting for one
私はたった一人を待ち望んでいるからだよ


Lyrics by GENIUS 

ノルウェー続きですが、初めてご紹介、和訳させて頂いたMatilda(マチルダ)を私が初めて知ったのはこの曲とMVでした。🇳🇴❄️

一度聴いてずっと頭と心に残ったその声は、私自身の内面とも重なり、今でも響いています。

人を想う気持ちが人を強くし、
時に弱くし、
そうして人をまぁるく優しくするのだと思います。

この曲が入っているのはEPの『 Odyssey 』(2018年)で、現在新曲も鋭利制作中のマチルダです✨

マチルダの曲を、今後たくさん和訳していきたいと思っています(*^^*)

それでは、Happy Valentine’s Day!!💖💖


画像1

YOU SHOULD BE LOVE YOURSELF, REMEMBER YOUR SOUL ...WAKE YOU UP AND KEEP YOUR BALANCE WITH LOVE AND PASSION ;)

Rock N Roll, Forever...🌈