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ミシュラン一つ星 「ルグドゥノム・ブション・リヨネ」 クリストフ・ポコ シェフが語るweb3時代のレストランの在り方とは?



web3の発展で関係の客観的な証明を


web3を導入することで、「お店とお客さん」あるいは「お客さん同士」の繋がりや関係が客観視できるのであれば、それは嬉しいですね。

今は口コミサイトが流行っていますが、悪意のある人が店に行ってもいないのにマイナスレビューを書くこともできてしまいますよね。

来店証明のような技術が浸透することで、信頼できるレビューとそうでないものを見分けるのが簡単になるのではないでしょうか。

web3が発展すれば、お店もお客さんも悪意のある情報に触れるリスクは減らせると思います。

またweb3によって、お店とお客さんとの直接決済の多様化が実現したらいいとも思っています。手数料などを抑えることができれば、それをお客さんに還元したいですね。


デジタル時代でも​人同士の触れ合いを大切に


web3をはじめとするデジタル技術が進歩することはとても大切ですが、一方で「レストランならではの触れ合い」も大事にしたいと考えています。

例えば、料理を待っている間にパートナーと会話を楽しんだり、料理の味はもちろん香りや盛り付けを堪能したりといった体験は、まさにレストランならではです。

スマホが普及したことで利便性が増した反面、直接的な人と人の触れ合いが減ったようにも思います。

ルグドゥノム・ブション・リヨネは、新しい技術を積極的に活用しつつも、伝統的なレストランの良さも残していきたいですね。


フランスの香りただようエレガントな雰囲気の店内


ルグドゥノム・ブション・リヨネは、料理だけでなく、内装や雰囲気も含めてフランス仕様にとことんこだわったレストランです。

お食事中はまるでフランスにいるかのような体験ができることでしょう。

エレガントな店内でリラックスして食事を楽しんでほしいと思っています。

​ぜひ当店で、本格的だけど、どこか家庭的で懐かしさも併せ持つフランス料理を堪能してください。


ルグドゥノム・ブション・リヨネ 
(LUGDUNUM Bouchon Lyonnais)
 オーナーシェフ
 クリストフ・ポコ(Christophe Paucod)


1973年1月21日、ヴェニスィウ(フランスのリヨン郊外)に生まれる。15歳で料理人としての道を歩み始め、ルーアンにあるミシュラン2つ星レストラン“ジル”で見習生としてジル・トルナードに従事。
その後、ノルマンディ地方の「ホテルドーヴィル」の料理長、ジェラール・サレや、歴代のフランス最高勲章受章者マニュエル・マルティネス、エミール・タブルディオ、ガブリエル・ビスカイユなどの元で修行を積む。
98年、日本に一目惚れして来日すると料理学校の教職やホテルソフィテル東京の総料理長などを歴任。
2007年、「自分の店をもちたい」という願いを叶えるために、東京神楽坂にて「ルグドゥノム・ブション・リヨネ」をオープン。同店は2011年から12年連続でミシュラン一つ星を獲得している。
シェフとして数々の料理の賞も受賞している。
また料理人として働く一方で料理協会や団体、調理学校への参加も積極的に行っている。


レストラン概要


店名
LUGDUNUM Bouchon Lyonnais(ルグドゥノム・ブション・リヨネ)
http://lyondelyon.com/blog/

住所
〒162-0825
東京都新宿区神楽坂4-3-7 海老屋ビル1F
・JR線飯田橋駅より徒歩4分
・東京メトロ飯田橋駅より徒歩3分
・都営地下鉄飯田橋駅より徒歩3分
・都営地下鉄牛込神楽坂駅より徒歩4分

お問い合わせ
TEL/FAX 03-6426-1201

営業時間
ランチ:12:00 – 13:30 (L.O.) – 15:00 Close
ディナー:18:00 – 20:30( L.O.) – 22:30 Close
定休日:月曜日・火曜日

ご予約
E-MAIL : info@lyondelyon.com
TEL/FAX : 03-6426-1201
※受付時間:10:00〜22:00(定休日を除く)



↓↓↓ English Version ↓↓↓


"Michelin One-Star Restaurant LUGDUNUM Bouchon Lyonnais”
 What is Chef Christophe Paucod's perspective on the role of restaurants in the web3 era?


Objective Proof of Relationships through the Development of web3



If connections and relationships between "restaurants and customers" or "customers themselves" can be objectively visualized through the adoption of web3, that would be delightful. 

Currently, review websites are popular, but they also allow malicious individuals to post negative reviews without even having visited the establishment. 

The proliferation of technologies like proof of visit could make it easier to distinguish reliable reviews from unreliable ones. 

With the advancement of web3, both restaurants and customers could potentially reduce their exposure to malicious information. 

Additionally, if web3 enables diverse direct payment options between restaurants and customers, it could be beneficial.

If fees can be minimized, passing on those benefits to customers would be ideal.


Valuing Human Interaction Even in the Digital Age


While the progress of digital technologies like web3 is crucial, it's also important to value the unique interactions that come with dining at a restaurant. 

For instance, engaging in conversations with a partner while waiting for the food, savoring not only the taste but also the flavor and presentation of the dishes – these experiences are exclusive to restaurants. 

Although smartphones have increased convenience, they have also led to a reduction in direct human interactions. 

LUGDUNUM Bouchon Lyonnais aims to embrace new technologies while preserving the essence of traditional restaurant experiences.


Elegantly French Ambiance in the Heart of France


LUGDUNUM Bouchon Lyonnais doesn't just focus on cuisine; it meticulously pays attention to the interior design and ambiance, all in the French style. 

Dining here will provide an experience akin to being in France itself.

The intention is for guests to relax and enjoy their meals in an elegant setting. 

We invite you to savor authentic yet nostalgically familiar French cuisine in our establishment.


LUGDUNUM Bouchon Lyonnais 
 Owner Chef 
 Christophe Paucod


Christophe Paucod was born on January 21, 1973, in Vénissieux. He began his career as a chef at the age of 15 and worked as an apprentice under Gilles Tournadre at the Michelin 2-star restaurant "GILL" in Rouen.

He then gained experience by training under Chef Gerard Sallé, the head chef of "Hotel Deauville" in Normandy, as well as renowned French chefs who have been awarded the highest honors, such as Chef Manuel Martinez, Chef Emile Tabourdiau, and Chef Gabriel Biscay.

In 1998, he fell in love with Japan and came to the country. He has held positions as a culinary school instructor and the executive chef at Sofitel Tokyo, among others.

In 2007, to fulfill his wish of owning his own restaurant, he opened "LUGDUNUM Bouchon Lyonnais" in Kagurazaka, Tokyo. The restaurant has been awarded the Michelin one-star rating for 12 consecutive years since 2011.
He has also won numerous awards for his culinary skills as a chef. While working as a chef, he actively participates in culinary associations, organizations, and cooking schools.


Restaurant Overview 


Name: LUGDUNUM Bouchon Lyonnais 
Address: 1F Ebiya Building, 4-3-7 Kagurazaka, Shinjuku-ku, Tokyo, 162-0825, Japan

  • 4 minutes on foot from JR Iidabashi Station

  • 3 minutes on foot from Tokyo Metro Iidabashi Station

  • 3 minutes on foot from Toei Subway Iidabashi Station

  • 4 minutes on foot from Toei Subway Ushigome Kagurazaka Station

Contact: TEL/FAX: 03-6426-1201
Opening Hours: Lunch: 12:00 – 13:30 (Last Order) – 15:00 Close Dinner: 18:00 – 20:30 (Last Order) – 22:30 Close Closed: Mondays and Tuesdays
Reservations: E-MAIL: info@lyondelyon.com TEL/FAX: 03-6426-1201
Reservation hours: 10:00 AM - 10:00 PM (except for closed days)