見出し画像

写真で見るシドニー観光

2015年9月30日ごろにまとめたもの。
シドニーも都会的で過ごしやすかった。
楽しかったな。


Sydney is most flourished in Australia. Many landmarks such as Opera House and Harbour bridge gather more than million tourists each year.
オーストラリア最大の都市。オペラハウスやハーバーブリッジなど、観光スポットが多い。

オペラハウス

Opera House was designed by an architect who was from Denmark.  Construction plan was 3 years, but it actually took 14 years to be finished.
デンマークの建築家によってデザインされました。3年で完成すると予定されていましたが、工事は14年かかったそうです。
この写真は港を縦断する船から撮影。

開演前の様子を少しだけ

オペラのプログラム
I watched an opera which was Mariague of Figaro composed by Wolfgang Amadeus Mozart. I just want to say "I have an experience to watch an opera at Opera House".
モーツァルト作曲のフィガロの結婚を観賞しました。オペラハウスでオペラを観たって言いたいだけ(笑)
たしか全編イタリア語で、英語の字幕が表示されていたけど、早すぎてあまり追えず(笑)

Sydney Harbour Bridge ハーバーブリッジ

It is one of the most popular places to visit in Sydney as well as Opera House. We can look over the centre of Sydney. Although the tour of climbing an arch of bridge was organized, I could not arrange for it because of the schedule.
オペラハウスと並ぶ人気の観光スポット。ここからシドニーの街が一望できます。時間作れず、参加出来ませんでしたが、橋のアーチに登るツアーもあります。
1日16万台もの自動車が通行する。交通の要所。夕陽がきれいだ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?