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稲羽兎迅速報 【センサータワー社:2022年第1四半期のモバイルゲーム収益は7%減の210億ドルとなりました】 寅年仲春英字新聞
センサータワー社:2022年第1四半期のモバイルゲーム収益は7%減の210億ドルとなりました
また、センサータワー社のレポートによると、第1四半期のゲームマーケティングへの広告費は前年同期比41%増
【2022年第1四半期モバイルゲーム収益トップ3】
1位 王者栄耀
2位 PUBG Mobile
3位 原神
執筆者Jeffrey Rousseau常勤編集
Friday 1st April 2022
Sensor Tower社の最新レポートによると、2022年の第1四半期に、モバイルゲームは210億ドルを生み出し、これは昨年同比7%の減少となった。
また、Sensor Tower社は、ゲーム支出について、App StoreとGoogle Playのストアフロントの内訳も分析しています。
Google Playの売上は80億ドルで、14%減少しました。一方、Apple App Storeは、第1四半期の消費者支出が%2減少し、130億ドルとなりました。
当四半期、両ストアでモバイルタイトルの売上高トップ3は、引き続きおなじみの顔ぶれとなりました。
Tencentの「王者栄耀」が7億3500万ドルで収益トップに立ち、「PUBG Mobile」は6億4300万ドルで2位となりました。3位はMiHoYoのアクションRPG「原神」で、四半期に5億5100万ドルを稼ぎ出しています。
さらに、Sensor Tower社によると、ゲームマーケティングのための広告費は第1四半期に前年同期比41%増となったそうです。
Sensor Tower: mobile game earnings were down 7% during Q1 2022 at $21bn
Analytics firm also reports that the quarter saw that ad spending on game marketing was up 41% year-over-year
A new report from Sensor Tower says that during the first quarter of 2022, mobile games generated $21 billion, which represents a decrease of 7% compared to the period last year.
The analytics firm also proceeded to provide a breakdown for the App Store and Google Play storefronts for game spending.
The Google Play market revenue for the period declined 14% as it earned $8 billion. The Apple App Store meanwhile dropped by %2 in consumer spending to $13 billion for the period.
During the quarter mobile titles' top three earners across both stores continued to be familiar faces.
Tencent's Honor of Kings topped the revenue charts with $735 million, while PUBG Mobile was second at $643 million. Third was MiHoYo's action RPG Genshin Impact, as it generated $551 million during the quarter.
Additionally, Sensor Tower said that ad spending for game marketing grew 41% year-over-year during Q1.
【出所:https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-04-01-sensor-tower-mobile-game-earnings-were-down-7-percent-during-q1-2022-at-usd21bn】
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