見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   7月2日 July 2

主はわたしの光、わたしの救だ、わたしはだれを恐れよう。主はわたしの命のとりでだ。わたしはだれをおじ恐れよう。
詩篇 27:1【口語訳】(1月24日参照)
 
Yahweh is my light and my salvation.
    Whom shall I fear?
Yahweh is the strength of my life.
    Of whom shall I be afraid?

Psalms 27:1【WEB】(See January 24.)

AIによるイメージ。詩篇 27:1 Psalms 27:1
信仰者は主イエスが光となり罪から離れ正しい道に進むように導いてくださると信じています。
Believers believe that the Lord Jesus will be the light and guide them away from sin
and onto the right path.

この聖句は、私たちが神を唯一の光と救いとし、神への揺るぎない信仰を持ち、神の御言葉を信じ、従い、神への感謝の気持ちを忘れないことの重要性を教えている箇所です。この言葉を心に留め、信仰生活において神への信頼を深めていきましょう。
· 詩篇27篇の背景: この詩篇は、ダビデ王がサウル王の迫害から逃亡している時に書かれたと考えられています。ダビデ王は、神への信頼と感謝の気持ちを込めて、この詩篇を歌いました。
· 信仰の重要性: 聖書は、信仰は私たちを救い、永遠の命へと導くものであると教えています。ヘブライ人11章6節には、「信仰のない者は神に喜ばれることはできません。神に近づく者は、神が存在し、報いる者であることを信じなければなりません。」と書かれています。
この言葉から、信仰者が信仰生活で適用できる4つの教訓を導き出すことができます。
1. 神が唯一の光と救いであることを認める
この節において、詩人は神を「光」と「救い」と呼んでいます。これは、神が私たちを照らし、導き、罪から救ってくれる唯一の存在であることを意味します。私たちは、神以外のものに光や救いを求めることなく、神にのみ依り頼むべきです。
2. 神への揺るぎない信仰を持つ
詩人は、「だれを恐れよう」という言葉で、神への揺るぎない信仰を表明しています。どんな困難や試練に直面しても、神は私たちと共にいて、必ず守ってくださると信じるのです。私たちも、神への信頼を深め、どんな状況においても神への信仰を揺るがすことがないようにしましょう。
3. 神の御言葉を信じ、従う
神は、聖書を通して私たちに御言葉を伝えてくださいます。神の御言葉を信じ、従うことで、私たちは神の導きを受けることができます。また、神の御言葉は、私たちの人生における様々な問題に対処するための知恵を与えてくれます。
4. 神への感謝の気持ちを忘れない
神は、私たちに命を与え、日々様々な恵みを与えてくださいます。私たちは、神への感謝の気持ちを忘れずに、常に感謝の祈りを通して神への愛を表現しましょう。
私は、唯一の神への揺るぎない信仰を持って人生の困難に立ち向かう知恵と勇気が与えられるようにと祈ります。

This passage of scripture teaches us the importance of having unwavering faith in God as our only light and salvation, believing and obeying His Word, and remembering our gratitude to Him. Let us take these words to heart and deepen our trust in God in our life of faith.
· Background on Psalm 27: It is believed that this Psalm was written while King David was on the run from the persecution of King Saul. King David sang this Psalm as an expression of his trust and gratitude to God.
· Importance of Faith: The Bible teaches that faith saves us and leads us to eternal life. Hebrews 11:6 says, "No one without faith can please God. He who approaches God must believe that He exists and that He is a rewarder." It is written.
From these words we can derive four lessons that the faithful can apply in their life of faith
1. acknowledge that God is the only light and salvation
In this verse, the psalmist refers to God as "light" and "salvation. This implies that God is the only one who can illuminate us, guide us, and save us from sin. We should not look to anything other than God for light or salvation, but rely solely on God. 2.
2. have unwavering faith in God
The psalmist expresses his unwavering faith in God with the words, "Whom shall I fear? We must believe that God is with us and will protect us no matter what difficulties or trials we face. Let us, too, deepen our trust in God and never let our faith in Him waver in any situation. 3.
3. believe and obey God's Word
God communicates His Word to us through the Bible. By believing and obeying God's Word, we can receive His guidance. God's Word also gives us wisdom to deal with various problems in our lives.
4. remember to thank God
God gives us life and gives us various blessings every day. Let us remember to be thankful to God and always express our love for Him through our prayers of thanksgiving.
I pray for wisdom and courage to face life's challenges with unwavering faith in the One God.

聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?