見出し画像

散文集:記憶達「同じ空の下で」

画像1

記憶「同じ空の下で(映画Under the Same Sky より)」 
We are leaving
Memory, Life, Home
Scenery is memory
Memory you love / Memory I believe,
The memory I believe / Scenery you love,
The memory we will leave,
Under the same sky,
We are leaving,
In the mourning, you walk away (depart) from the door,
In the silence you and I share,
In the moment we wish to last Forever
We are leaving,
It is time for them to move forward
It is time for us to step forward
If the old story is ending
If the new story is beginning
In the scenery we were
In the memory, we will be together
In my wish, forever,
Under the same sky.

画像3


私たちは去っていく。
記憶、人生、家(うち)。
風景とは、記憶。
君の愛す記憶。僕の信じる記憶。
君の信じる記憶。君の愛する風景。
僕らが去る記憶。
同じ空の下で。
私たちは去っていく

私たちは去っていく。
朝、君はドアから旅立つ。
僕らの沈黙から、
一生続いて欲しいと願う瞬間から、
僕らは去っていく。

前に進む時。
前に踏み出す時。
過去が終わるなら、
未来が始まるなら、
僕らがいた風景で、
記憶の中で 僕らは一緒にいる
僕の願いで、ずっと。
同じ空の下で。

(自主製作映画、2012年、出会いと別れについてです)

画像3




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?