見出し画像

How to Fight Fake News on Vaccines | NYT Opinion

**********
You all know about how fake news is threatening your democracy.
But there's another type of misinformation that's threatening our very health.
And this time, people are dying.

あなたは皆、偽のニュースが民主主義をどのように脅かしているのか知っています​。しかし、私達の健康を脅かしている別の誤った種類の情報があります。そして今回、人々は死にかけています。

**********
I'm talking about medical misinformation.
Roughly 49% of Americans believe in at least one medical conspiracy theory.
When people are diagnosed with cancer and they go online, they're often hit with absolute falsehoods.
These scare patients and they either delay their conventional treatment or they sometimes reject it. 

私は誤った医療情報について話をします。
アメリカ人の約49%は、少なくとも1つの医学的陰謀説を信じています。
人々はがんと診断されると、オンラインでそれを調べ、間違った情報に惑わされることがしばしばあります。
これらは患者を怖がらせ、彼らの従来の治療を遅らせるか、時には治療を拒否させます。
**********

My name is Dr. David Robert Grimes.
I'm a cancer researcher.
And when a vaccination conference crisis came to Ireland to my home country, I found myself on the front line.

私の名前はデビッド・ロバート・グライムズ博士です。
私はガンの研究者です。
そして、予防接種会議の危機が私の母国のアイルランドにやってきたとき、私は自分が最前線にいることに気付きました。
**********

Let me tell you about the human papilloma virus or HPV.
Every year about 270,000 women die of cervical cancer caused by HPV infection.
But for the first time in our history, we now have a vaccine that prevents against it.
It's difficult to overstate how effective this vaccine has been.
In America, HPV infection in young girls has dropped it at 88%, but then things changed.

ヒトパピローマウイルスまたはHPVについてお話しましょう。
毎年約27万人の女性がHPV感染による子宮頸がんで亡くなっています。
しかし、私達の歴史の中で初めて、今それを防ぐワクチンを持っています。
このワクチンがどれほど効果的であったかを誇張するのは難しいです。
アメリカでは、若い女の子のHPV感染は88%に低下しましたが、その後状況は変わりました。
**********

In Japan in 2013 sustained anti-vaccine activism led to a panic, which saw vaccination rates for HPV dropped from 70% to less than 1% within a year or two.
In 2014, a similar outbreak of panic came to Denmark.
In the USA HPV vaccination rates in adolescence remain critically low, hovering around 16%.

2013年の日本では、持続的な抗ワクチン活動がパニックを引き起こし、HPVのワクチン接種率は1、2年以内に70%から1%未満に低下しました。
2014年には、デンマークで同様のパニックが発生しました。
アメリカでは、青年期のHPVワクチン接種率は非常に低く、約16%で推移しています。
**********

“The uptake rate for the HPV vaccine has dropped.”
In 2015, panic about the HPV vaccine came to Ireland.
“For some girls and young women, the side effects of Gardasil go well beyond a few months.”
I couldn't believe that I was hearing such dangerous falsehoods about a vaccine that prevents 5% of all cancers.
“We only ever wanted what was best for our girls."
Within a year or so, Irish vaccination rates had gone from highs of 87% to about 50%.

「HPVワクチンの接種率は低下しました。」
2015年、アイルランドにHPVワクチンに関するパニックが起きました。
「一部の少女や若い女性にとって、ガーダシルの副作用は数ヶ月をはるかに超えています。」
すべてのガンの5%を予防するワクチンについて、このような危険な虚偽を聞かされていたなんて信じられませんでした。
「私達は、女の子にとって最善のことをしたかっただけなのです。」
1年かそれ以内に、アイルランドの予防接種率は87%の最高から約50%になりました。
**********



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?