見出し画像

【怪談】恐ろしい夢


そこで目が覚めた。
夢だったのだ。

とにかく恐ろしい夢だった。
まだ心臓がバクバクしている。

だが、どんな夢だったのか、思い出せない。
どうしても思い出せないのだ。

はて? 
どうして思い出せないのだろう? 

思い出したくないからだろうか。
うん、まあそうだろうな。

なら、どうして思い出したくないのだろう? 

これはひょっとすると、つまり 
思い出したくないような夢だったからか? 

そうだ、きっとそうだ。
思い出したくもない夢だったに違いない。

それくらい恐ろしい夢だったのだ。
うん、間違いあるまい。

だけど、それなら 
どんなふうに恐ろしい夢だったんだろう? 

恐ろしいはずなのに
どんな恐ろしさかわからない。

わからないのに恐ろしい。
正体不明の恐ろしさ。

これほど恐ろしいことはない。

そこで目が覚めた。
夢だったのだ。
 


Horrible Dreams


At that time, I woke up.
It was a dream.

It was a terrifying dream anyway.
I still have a palpitation of the heart.

But I can't remember what kind of dream it was.
I just can't remember.

Let me see.
Why can't I remember?

Is it because I don't want to remember?
Yeah, that's right.

So why don't I want to remember?

Perhaps this was a dream that
I didn't want to remember?

Yes, surely.
It must have been a dream I didn't want to remember.

It was such a terrifying dream.
Yeah, there's no mistake.

But then, how terrifying was it?

It should be scary, but I don't know how scary it is.

I don't know, but it's scary.
The horror of unidentification.

Nothing is more scary than this.

At that time, I woke up.
It was a dream.
 

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/