見出し画像

【物語】手をつないで


ひとりでは怖いけど 
ふたりなら、そんなに怖くない。

僕たちは互いに手と手をつなぎ、
一緒に森の奥へ奥へと分け入ったのだ。

昼なお暗き魔物の棲み家。
夜こそ深き謎の迷宮。

数々の冒険の末 
僕たちは伝説の光る石を見つけた。

でも、その石はひとつだけ。
それを与えられるのも、ひとりだけ。

光る石はふたつに割れない。

でも僕たちは、もともとふたつ。
いつまでもひとつのままではいられない。

僕たちは目と目を合わせ 
つないだ手と手を離した。

すると僕たちは僕と君とになり 
ふたりはもう敵同士。

剣が舞い、楯が鳴る。

息が切れ、血が流れ 
憎しみ生まれ、愛が消える。

そうして僕は 
君を永遠に失ったのだ。

墓は建てぬ。
涙もいらぬ。

光る石は手に入れた。
さあ、呪われた森を出よう。

君がいなくて 
ひとりぼっちで怖いけど。


Hand in Hand


I am scared by myself, but if we are two,
I am not so scared.

We joined hands and hands together
and went deep into the back of the forest together.

Daytime still dark monster house.
Night is a labyrinth of a deep mystery.

After many adventures,
we found a legendary glowing stone.

But there is only one stone.
Only one can be given it.

A glowing stone can not break into two.

But we were originally two.
We can not remain as one forever.

We joined our eyes and we released our hands.

Then we are you and you,
the two already enemies.

The sword dances, the shield rings.

Breathing out, blood flowing,
born of hatred, love disappears.

And I have lost you forever.

I will not build a tomb.
I do not need tears.

I got the glow stone.
Now, let's leave the cursed forest.

Although I am scared by myself without you.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/