見出し画像

【SS】約束の日


約束された日だったのに、その日なにも起こらなかった。

「おかしいなあ」
彼女は首をかしげる。ひどく落ち込んだ様子。

彼女の信頼する多くの人々が信頼するなにかによって
その日なにか起きなければならなかったらしい。

「ひょっとして、なにか目に見えない事件が起こったのかも」
僕は彼女を慰めてみる。

「そうかもしれないけど、だとしたら、そんなのインチキよ」

まるで僕がそうであるかのように彼女は僕をにらむ。
そのため、もう僕はなにも言えなくなる。

「また騙されたのかなあ」
そして溜息。

なにも起きなくて、いつもと同じような一日が
なにかを待ち続けていた彼女を無視するかのように終わった。


Promised Day


It was a promised day,
but nothing happened that day.

"It's strange."
She leans.

She looks badly depressed.

It seems that many of her trusters had to do something
that day depending on what they trust.

"Perhaps, something invisible incident has happened."
I try to comfort her.

"Although it may be, if it were, that kind of fraud."

She looks at me as if I am.
Therefore, I can not say anything anymore.

"Again, have I been deceived?"
And she sighs.

Nothing happened, and the same day as usual was over,
as if to ignore her who had been waiting for something.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/