美しい髪

【昔話】美しい髪


その昔、たいそう美しい髪の女がおりました。
流れるごとく滑らかな黒髪だったそうです。

「そなたの髪は天の川より美しい!」
などと人々は褒めそやすのでした。

ところが、この女は若くして亡くなりました。

その長く美しい髪をみずから切り 
それを結んでつないで首を吊ったのでした。

坊主頭のまま女の亡骸は埋葬されました。

残された美しい髪は 
子孫の方々によって引き継がれ 
今でもどこかに大切に保管されているそうです。

伝わっているお話はこれだけです。

さて、よくわからないのですが
本当のところ、この女は美しかったのでありましょうか。


Beautiful Hair


There used to be a woman
of very beautiful hair that long ago.

It seems that it was a smooth black hair like a flower.

"Your hair is more beautiful than the Milky Way!"
People and others praised her.

However, this woman died young.

She cut her long and beautiful hair from herself
and tied it and she hung hanging and committed suicide.

The woman 's dead body was buried as a shaved head.

The beautiful hair that was left is handed down
by the descendants and is still being kept safe somewhere.

This is the story that is being conveyed.

Well, I do not really understand,
but is it true that this woman was beautiful?

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/