見出し画像

【SS】誰も止めない


犬が歩いていたので蹴飛ばしてやった。
けが人がいたので傷口をひろげてやった。

いい女がいたので辱めてやった。
いやな男がいたので痛めつけてやった。

平等だったので差別してやった。
平和だったので戦争を始めてやった。

どんなことでもできるのだった。
やりたいようにやれるのだった。

でも、さすがに不安になってきた。
なぜ、誰も止めようとしないのだろう。

やがて、天使が現われた。
誘惑して堕落させてやった。

続いて、悪魔も現われた。
説教して良心を芽生えさせてやった。

さらに、死神まで現われた。
もちろん死んでもらった。

ついに、創造主が現われた。
はじめからいないことにしてやった。

「あら、笑ってるわ。この子」

どこか遠くで声がした。
とても優しい声だった。 


Nobody Can Stop 


Because a dog was walking, I kicked it off. 
Because of the injured, I spread the wound.

Because I had a wonderful woman, I shamed her. 
Because I had a bad guy, I hurt him.

Because they were equal, I discriminated against them. 
Because of peace, I started a war.

I could do anything. 
I could do as I wanted.

However, I became uneasy as expected. 
Why will not anyone stop me?

Eventually an angel appeared. 
I seduced her and made her fall.

Then the devil also appeared. 
I preached and let him conscientiously grew.

In addition, it appeared to the death god. 
Of course he got dead.

Finally, the Creator appeared. 
I decided nothing existed from the beginning.

"Oh, this child is laughing."

There was a voice somewhere far. 
It was a very kind voice.

動画のための歌や朗読音声、募集中。https://tomekantyou.hateblo.jp/