見出し画像

Kacey Musgraves "Happy & Sad" 歌詞和訳

概要

Kacey Musgraves (ケイシー・マスグレイヴス) はアメリカで活動するカントリー・ミュージック・アーティスト。彼女が2018年にリリースした4thアルバム『Golden Hour (ゴールデン・アワー)』は、第61回グラミー賞にて年間最優秀アルバムを含む全4部門を受賞。世界的に評価された代表作である今作からアルバム曲『Happy & Sad』を今回は取り上げる。


歌詞

It's not you, it's the glow of the party
あなたじゃない、それはパーティーの煌めき

The way that you've got me lit up inside
あなたが私にした方法、私の内側を照らす

It's the song that they're playin', the words that you're sayin'
彼らがかける歌、あなたが口にする言葉

It's never felt so right
こんなに正しいと感じたことはない

And I'm the kind of person who starts getting kinda nervous
私はそういう人間で、なんだか神経質になってしまう

When I'm having the time of my life
人生の最高の瞬間を過ごしているときに


Is there a word for the way that I'm feeling tonight?
表す言葉はあるだろうか、この夜に感じていることを

Happy and sad at the same time
嬉しさと悲しさを同時に感じる

You got me smiling with tears in my eyes
あなたは私を笑顔にさせる、私の目に浮かぶ涙と一緒に

I never felt so high
こんなに舞い上がったことはない

No, I've never been this far off of the ground
いえ、こんなに地面から離れたことはない

And they say everything that goes up must come down
上がったものは下がらなければって彼らが言う

But I don't wanna come down
だけど私は降りたくない


So is there a way to stop all this thinkin', just keep on drinkin'?
考えの全てを止める方法があるだろうか、ただ飲み続けるだけ?

'Cause I don't wanna wake up
だって目を覚ましたくない

When they're turnin' the lights on and it turns out the joke's on me
彼らが灯りを灯せば、私にはそれが冗談だって分かってしまう

'Cause it feels so right
だって、それが正しいと感じるから

And I'm the kind of person who starts getting kinda nervous
私はそういう人間で、なんだか神経質になってしまう

When I'm having the time of my life
人生の最高の瞬間を過ごしているときに


Is there a word for the way that I'm feeling tonight?
表す言葉はあるだろうか、この夜に感じていることを

Happy and sad at the same time
嬉しさと悲しさを同時に感じる

You got me smiling with tears in my eyes
あなたは私を笑顔にさせる、私の目に浮かぶ涙と一緒に

I never felt so high
こんなに舞い上がったことはない

No, I've never been this far off of the ground
いえ、こんなに地面から離れたことはない

And they say everything that goes up must come down
上がったものは下がらなければって彼らが言う

But I don't wanna come down
だけど私は降りたくない


I don't mind at all, no, I'm used to fallin'
全く気にしない、いえ、転ぶことにも慣れている

I'm comfortable when the sky is gray
心地いい、空が灰色のときでも

But when everything is perfect, I start hidin'
だけど全てが完璧なとき、私は隠れてしまう

'Cause I know that rain is comin' my way, my way
だって分かっている、雨がやってくる、私の人生に


'Cause I'm happy and sad at the same time
だって私、嬉しさと悲しさを同時に感じる

You got me smiling with tears in my eyes
あなたは私を笑顔にさせる、私の目に浮かぶ涙と一緒に

I never felt so high
こんなに舞い上がったことはない

No, I've never been this far off of the ground
いえ、こんなに地面から離れたことはない

And they say everything that goes up must come down
上がったものは下がらなければって彼らが言う

But I don't wanna come down
だけど私は降りたくない


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?