見出し画像

色々な経験をすることが大事です。 😊🧑‍🏫🗾

おはようございます。

昨日はDuolingoで語学学習をしました。

若い頃は回り道もしましたが、今は正しい道を進んでいるなと感じています。昔やっていたことで一番、無駄だったなと感じるのはポケモンです。

特にゲームのポケモンのレベル上げをしていた時間は、無駄だったなと感じます。逆に有意義だったなと感じるのは、公文式の数学です。あれのお陰でかなり助かりました。

今はKhan Academyで毎日、数学の学習をしています。ポケモンもキャラクターのデザインの練習になったので、全てが無駄だったわけではありません。

まあ色々な経験をしてみることが大事ですね。

今日も素晴らしい一日をお過ごしください!😄🍔🏀


Good morning.

Yesterday, I learned languages using Duolingo.

I took some detours when I was younger, but now I feel like I'm on the right path. The activity I spent much time on and now consider a waste is playing Pokemon.

In particular, I feel like the time I spent leveling up the Pokemon in the game was a waste of time. On the other hand, what I felt was meaningful was the Kumon style of mathematics. That helped me a lot.

Currently, I'm learning mathematics every day at Khan Academy. Pokemon also served as practice for character design, so it wasn't entirely a waste.

Well, it's important to try out various experiences.

ここから先は

780字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m