見出し画像

【和訳】The Strokes “Hard to Explain”

Was an honest man
正直な男だったはずだぜ

Asked me for the phone
俺に電話をするよう言ってきて

Tried to take control
コントロールしようとしてきたが

Oh, I don't see it that way
生憎、俺はそうは思わない

I don't see it that way
そんな風には思わないぜ

We shared some ideas
俺たちは互いに語り合った

All obsessed with fame
みんな名声に取り憑かれていて

Says we're all the same
俺たちも同じだと言ってきたが

Oh, I don't see it that way
俺はそうは思わない

I don't see it that way
そうは思わないぜ

Raised in Carolina
カロライナ育ちで

I'm not like that
俺とは違うようだ

Trying to remind her
彼女に思い出させようと必死さ

When we go back
過去をほじくり返しては

I missed the last bus, I'll take the next train
俺は最終バスに乗り遅れて、次の電車に乗る

I'll try, but you see, it's hard to explain
何度でも試すさ、でもわかるだろ?
説明するのが難しいんだ

I say the right thing, but act the wrong way
俺は正しいことを言って、間違った行動を取る

I like it right here, but I cannot stay
ここは好きさ、でもここにはいられない

I watch the TV, forget what I'm told
テレビを見ては、言われたことを忘れて

Well, I am too young and they are too old
まぁ、俺が若すぎて、奴らが年をとりすぎなんだよ

The joke is on you, this place is a zoo
冗談言ってるのは君の方だ、ここは動物園だぜ

You're right, it's true
君は正しい、それは本当だよ


He says he can't decide
彼はどっちつかずで

I shake my head to say
私は首を振って言ったの

Everything's just great
あなたとの全ては最高だったけど

Oh, I just can't remember
どうしても思い出せないのよ

I just can't remember
どうしても思い出せないの

Raised in Carolina
カロライナ育ちの

She says, “I'm not like that”
彼女は言った、「私とは違うみたい」

Trying to remind her
彼女に思い出させようと必死さ

When we go back
過去をほじくり返しては

I say the right thing, but act the wrong way
俺は正しいことを言って、間違った行動を取る

I like it right here, but I cannot stay
ここは好きさ、でもここにはいられない

I watch the TV, forget what I'm told
テレビを見ては、言われたことを忘れて

Well, I am too young and they are too old
まぁ、俺が若すぎて、奴らが年をとりすぎなんだよ

Oh, man, can't you see, I'm nervous, so please
なぁ、わからないのか、不安なんだよ、頼むよ

Pretend to be nice, so I can be mean
いい奴のふりをして、意地悪をする

I missed the last bus, we'll take the next train
最終バスは逃しちゃったし、次の電車に乗ろうか

I'll try, but you see, it's hard to explain
何度でも試すさ、でもわかるだろ?
説明するのが難しいんだ
















この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?