見出し画像

【和訳】Manic Street Preachers “Faster”

I hate purity
純真無垢な奴が嫌いだ

Hate goodness
善良な奴も嫌いだ

I don't want virtue to exist anywhere
美徳なんてない方がいいし

I want everyone corrupt
みんな堕落しちまえばいい


I am an architect
俺は建築家

They call me a butcher
奴らには虐殺者と呼ばれている

I am a pioneer
俺は先駆者

They call me primitive
奴らには原始的だと呼ばれている

I am purity
俺は純潔な人間

They call me perverted
奴らには変態と呼ばれている

Holding you but I only miss these things when they leave
君を抱きしめてみたりするけど、本当はそう呼ばれなくなることが寂しいだけなんだ

I am idiot drug hive, the virgin, the tattered and the torn
俺は馬鹿な麻薬中毒者で、童貞でズタボロ

Life is for the cold made warm and they are just lizards
人生は寒さから暖かさを見出す営みらしくて、その点で奴らはトカゲみたいなもの

Self-disgust is self-obsession, honey, and I do as I please
自己嫌悪が自己執着だとしても、俺は俺のやりたいようにやる

A morality obedient only to the cleansed repented
道徳なんて所詮、清潔感のある矯正された人間のための価値観さ

I am stronger than Mensa
俺はメンサより強い

Miller and Mailer, I spat out Plath and Pinter
ミラーやメイラーも大したことないし、プラスやピンターには唾を吐いてやる

I am all the things that you regret
お前らがやって後悔するようなことは全部できる

A truth that washes that learned how to spell
正しい叙述の方法とやらを覚えた真実を洗い流してやるよ


The first time you see yourself
初めて自分を直視した時

Naked you cry
君は裸のまま泣き出す

Soft skin now acne
すべすべだった肌も今やニキビまみれで

Foul breath so broken
口臭は破滅的

He loves me truly
彼は本当に私のことを愛してくれているはずだと

This mute solitube I'm draining
無言の孤独をなかったことに

I know I believe in nothing but it is my nothing
俺は自分の中の虚無を信じている

Sleep can't hide the thoughts splitting through my mind
眠りでは、俺の脳裏をよぎり引き裂こうとしてくるこの思考を誤魔化すことはできない

Shadows aren't clean, false mirrors, too many people awake
暗部は美化できるものじゃないし、歪んだ世界を映し出す鏡が、多くの人々を奮い立たせてしまっている

If you stand up like a nail, then you will be knocked down
もし君が釘のように直立したとして、君はその後倒されることになるだろうね

I've been too honest with myself, I should have lied like everybody else
俺は自分に対して正直すぎた、奴らみたいに嘘をつくべきだったんだ

I am stronger than Mensa
俺はメンサより強い

Miller and Mailer, I spat out Plath and Pinter
ミラーやメイラーも大したことないし、プラスやピンターには唾を吐いてやる

I am all the things that you regret
お前らがやって後悔するようなことは全部できる

A truth that washes that learned how to spell, learned to spell
正しい叙述の方法とやらを覚えた真実を洗い流してやるよ


So damn easy to cave in
降参する方がよっぽど楽なのに

Man kills everything
男は全てを殺そうとする

So damn easy to cave in
降参する方がよっぽど楽なのに

Man kills everything
人間は全てを殺そうとする

So damn easy to cave in
降参する方がよっぽど楽なのに

Man kills everything
男は全てに立ち向かおうとする

So damn easy to cave in
降参する方がよっぽど楽なのに

Man kills everything
人間は全てに立ち向かおうとする







この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?