見出し画像

My London Life ~Week 36~

凱旋門賞を観にパリ ロンシャン競馬場に行って来ました!やっと子供の頃からずっと憧れていたレースを観る事が出来て、夢がまた叶ったなと!!

画像1


世界で1番のレースという事もあって、沢山のオーディエンスが居ました。正直、コロナ禍だから沢山居て驚きました!! 

画像2


もちろん、日本でも知名度のあるトップジョッキーも沢山この日は居ましたが、やはり武豊騎手が居た事は自分にとっては凄く特別でしたね。メモリアルイヤーの100回目、武豊騎手、日本のサラブレッドと全てが特別だったなと!!

画像3

画像4

画像5


しかしながら、馬券は散々で…。スノーフォール負けちゃいました…。着順は、6着と何とも言えない結果で何も言葉が出なかった!!レース前、正直100%勝てると思ってたんですけどね。 実際、大きなアドバンテージがありましたし。 やはり、簡単では無いて事ですね…。 これからも、彼女の活躍を期待したいですね!!

画像8

画像6

画像7

画像9

画像10

画像11


最後にロンシャン競馬場は本当に綺麗な競馬場でした!そして、建物は黄金色!!まさに、黄金色の競馬場と呼ばれるのに相応しい。

画像12


また、来年もここに居たいなて本当に思いましたね!そして、次の計画は来年の3月にドバイメイダン競馬場に行く事!!今から凄く楽しみである。

I went to “Paris Longchamp Racecourse” for watching “Prix De Larc De Triomphe”!! My one of dreams came true since when I was child. This race is the No.1 horse racing in the world. Actually, there were so many audiences there and also many jockeys who have world class skills. Especially, I was excited Japanese No.1 jockey “Yutaka Take” was there!! Fortunately, this year was memorial year of 100 times and also Japanese horses were there. So everything is good!!
However, I lost my bet of “Prix De Larc De Triomphe”… And “Snowfall” lost… The place was 6… Before racing, I thought she would win 100% because she had big advantages!! Actually, it’s not easy!! Although she lost this time, I hope she will be successful from now on!!
Finally, “Paris Longchamp Racecourse” is really beautiful horse racing course and the building is golden colour. Obviously, this place is appropriate to be called the golden horse racing course!!
I wanna be there next year too!! And next my plan is that I’m gonna go to Dubai Meydan racecourse next March!! I’m really looking forward it.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?