見出し画像

《洋楽和訳》 The Breaks / Sarah Proctor 日々に疲れた時に聴きたい曲

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Sarah Proctor の The Breaks をご紹介したいと思います!

この曲は、多くの困難が襲ってくる大変な状況の中でなす術もなく、疲労し、助けを求める様を描いてますが、ただ疲れや苦しさを訴えるのではなく、世界のどこかで自分と同じように苦労しながら一日一日を生き抜いている人がいるんだという安らぎを与えてくれます。サビでのピアノの美しい旋律が疲れた心と体を癒し、切実な歌詞に共感できる一曲です。

この曲に関して、Instagram で本人による説明がされていたので訳してみました。是非、曲の理解の参考にしてください🌊

The breaks symbolises the need to find peace and stillness in amongst the craziness of life, when it can all get a little too much.
(The Breaks は、たまにクレイジーになりすぎる人生において、平和と静けさを見つけることの必要性を象徴しています。)
Believing in yourself is sometimes the hardest thing, and something I struggle with a lot at times, but it’s the moments of faith in yourself that can give you the Strength to get through all the ups and downs...and taking a minute to just breath and start again when something doesn’t quite work out the first time. 🌊
(自分自身を信じることは時に最も難しく、私が今までに何度も苦労してきたことですが、自分自身を信頼する瞬間はあらゆる紆余曲折を乗り越える強さを与えてくれます…そして何かが一回で上手くいかない時には、一息ついて再び挑戦することができます。)

The Breaks / Sarah Proctor

[Verse 1]
Maybe I'll sink to the bottom
もしかすると私は底まで沈んで
Maybe I'll float on the waves
波に乗って流されるのかも
Maybe I'll empty the bottle
ボトルを空にするかもしれない
Maybe I'll be okay
きっと私は大丈夫

I see hope in the shallows
浅瀬の中に希望を見出すけど
But the tide, it pulls me away
潮の流れが私を引き離すの
And if I go down with the devil
もし悪魔と一緒に沈んでしまえば
Well, that would be her mistake
それは彼女の過ちよ

[Chorus]
Waiting for the breaks
破滅の決定打を待ちながら
I'm stuck in the middle of the waves
荒波に揉まれて
I'm lost in the current, need a break
目の前のことしか見えなくなって、休憩が必要で
I'm stuck in the middle
板挟みされて身動きの取れない私

Waiting for the breaks
破滅の決定打を待ちながら
I'm stuck in the middle of the waves
荒波に揉まれて
I'm lost in the current, need a break
目の前のことしか見えなくなって、休憩が必要で
I'm stuck in the middle
どうしようもなく逃げ場のない私

[Verse 2]
I could bе lost here forever
永遠にここで彷徨うのかな
If I didn't have my faith
私が信念を持っていないばかりに
And if I don't keep it together
もしそれを維持できなかったら
I'll never take a breath again
もう二度と息を吸うことはできないのね

But I see hope in the shallows
でも私は浅瀬の中に希望を見出すの
In the rush of blood in my veins
血管を流れる力強い血液の中に
And if I go down with the devil
もし悪魔と一緒に沈んでしまえば
Well, that would be my mistake
それは私に非があるわ

[Chorus]
Waiting for the breaks
破滅の決定打を待ちながら
I'm stuck in the middle of the waves
荒波に揉まれて
I'm lost in the current, need a break
目の前のことしか見えなくなって、休憩が必要で
I'm stuck in the middle
板挟みされて身動きの取れない私

Waiting for the breaks
破滅の決定打を待ちながら
I'm stuck in the middle of the waves
荒波に揉まれて
I'm lost in the current, need a break
目の前のことしか見えなくなって、休憩が必要で
I'm stuck in the middle
どうしようもなく逃げ場のない私

[Chorus]
Waiting for the breaks
破滅の決定打を待ちながら
I'm stuck in the middle of the waves
荒波に揉まれて
I'm lost in the current, need a break
目の前のことしか見えなくなって、休憩が必要で
I'm stuck in the middle
板挟みされて身動きの取れない私

Waiting for the breaks
破滅の決定打を待ちながら
I'm stuck in the middle of the waves
荒波に揉まれて
I'm lost in the current, need a break
目の前のことしか見えなくなって、休憩が必要で
I'm stuck in the middle
どうしようもなく逃げ場のない私

この記事が参加している募集

眠れない夜に

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌