見出し画像

《洋楽和訳》 Galaxies / Isabella Richardson “私は傷だらけだけど美しい”

こんにちは!Sharonです🙋‍♀️

今回は、Isabella Richardson の Galaxies をご紹介したいと思います!この曲は、Disney+ で公開されている映画『CLOUDS』の劇中歌で、心も体も傷だらけでありながらこの世界の美しさや幸せを感じ、歌っている曲です。

Galaxies / Isabella Richardson

The thoughts of stars I cannot wish upon
星のように無数の願いきれない望み
I'll fathom them into constellations
私はそれを星座に見立てる
My mind’s a map with a journey
私の心は旅の地図
Just throwing arrows to reach its final destination
最終目的地への方向を指し示す
And as much as I need to believe I'm right
自分の正しさを信じる必要がある限り
I'm reminded that I could be wrong
間違う可能性もあると思い知らされる
That I can withstand all these elements
私はどんなことにも耐えられる
And break boundaries on my own
そして自ら境界線を超える

He told me I was a beautiful girl
私を美しいと彼は言った
With an imagination stretched on for galaxies
銀河へと広がる想像をしながら
Into the unknown
未知の世界へ

I am broken but I’m fixable
私は壊れてるけど修理できるの
And that's the worst kind 'cause it means all the pressure's on me
圧力がかかるっていうのは最悪だけど
And I am broken but I'm beautiful
私は傷だらけだけど美しいの
And that's the best kind 'cause it means I am uniquely mе
私が唯一無二の存在だと示せるのだから最高ね

So take it easy on my mind and my body
だから私の心と体には優しくしてね
'Cause it’s brokеn and it’s scarred
壊れている上に傷だらけだから
And it's making breathing hard
呼吸するのも大変なの

I love these moments of nothingness
このなんでもない瞬間が大好き
Capturing fume bliss out of thin air
薄い空気から幸せの香りをとらえるの
’Cause other than your soul and your mind
あなたの魂と心以外のものは
Everything else just fades over time
全て時間とともに消えていくから
And I mean, maybe I'm searching for something more
もしかしたらこれ以上の何かを探しているのかも
Than my greatness taking a couple of steps
私の偉大さが数歩の踏み出すことよりも
Closer to the beautiful girl you see
あなたの瞳に映る美しい女の子に近づいて
With galaxies in her mind
彼女の心にある銀河も一緒に

He told me I was a beautiful girl
私を美しいと彼は言った
Who had so much more potential in her words
言葉に可能性が漲っているのだと
To change this world
この世界を変える可能性が

I am broken but I’m fixable
私は壊れてるけど修理できるの
And that's the worst kind 'cause it means all the pressure's on me
圧力がかかるっていうのは最悪だけど
And I am broken but I'm beautiful
私は傷だらけだけど美しいの
And that's the best kind 'cause it means I am uniquely mе
私が唯一無二の存在だと示せるのだから最高ね
I am broken but I'm fixable
私は壊れているけど修理できる
I am broken but I'm beautiful
私は傷だらけだけど美しい

I feel it all, I feel it all at once
全て感じるわ、全部一度に
I feel it all at once (Ooh)
一度に全てを
I feel it all, I feel it all at once
全て感じるわ、全部一度に
I feel it all at once
一度に全てを
I feel it all, I feel it all at once
全て感じるわ、全部一度に
I feel it all at once (Ooh)
一度に全てを
I feel it all, I feel it all at once
全て感じるわ、全部一度に
I feel it all at once
一度に全てを

He told me I was a beautiful girl
私を美しいと彼は言った
With an imagination stretched on for galaxies
銀河へと広がる想像をしながら
Into the unknown
未知の世界へ

ここまで読んでいただきありがとうございます☺️ どなたでもハートを押していただけたら嬉しいです💗 コメントも大歓迎です🙌