見出し画像

Japan Times (Feb 10, 2021)でサイトラ練習 'I'm not a cat,' says lawyer after Zoom meeting mishap「わたしは猫ではありません」―Zoomで起こった事故


When Judge Roy Ferguson opened up virtual proceedings of the 394th Judicial District Court in Texas on Zoom on Tuesday, he was not expecting to see two lawyers and a kitten.

火曜日、ファーガソン裁判官がテキサス州第394地方裁判所のオンライン審理をZoomで行おうとした際、弁護士2人と子猫の3者で審理を進めるとは思ってもみませんでした。



The cute blue-eyed “cat” in the bottom right corner was actually county attorney Rod Ponton, covered by a filter.

かわいい青い目をした「猫」が右下に現れたのですが、その裏にはフィルターにかかってしまったポントン弁護士が座っていました。



“Mr Ponton, I believe you have filter turned on in the video settings,” said the judge.

「ポントンさん、設定でフィルターがオンになっていると思いますよ。」と裁判官が伝えました。



Ponton said his assistant was trying to fix the settings.

ポントン氏は秘書が外そうとしてくれていると伝えました。



“I’m here live, I’m not a cat,” he said.

そして「ここにいるのは私です。猫ではありません。」と付け加えました。



“I can see that,” said the judge.

「わかりました。」と裁判官は応答しました。



As the video went viral on social media, Ferguson wrote in a tweet: “IMPORTANT ZOOM TIP: If a child used your computer, before you join a virtual hearing check the Zoom Video Options to be sure filters are off.”

録画した動画はソーシャルメディアで拡散し、裁判官は「Zoomを使う上で大切なポイントは、子どもがコンピューターを使った後は設定でフィルターがオフになっていることを確かめること。」



viral 口コミで素早く広がる、ウイルス性の



The 69-year-old Ponton said that he was not sure how the filter had appeared.

69歳のポントン氏はなぜフィルターが現れたのかよくわからないと言っていた。



“I logged into my secretary’s computer to appear at this hearing via Zoom, and when everybody’s ready the judge calls the case and everybody’s face is supposed to pop up on Zoom.

「秘書のコンピューターにログインしてZoomでの審査に出たのですが、みなの準備が整ったとき裁判官が呼び出しをかけてZoomにはみなの顔が出るはずだったのですが…。」





“And everybody’s face popped up except mine. Mine was a cat,” he said.

「わたしを除いてみなの顔が現れました。わたしのは猫だったんです」



The judge helped remove the filter and the hearing proceeded, he explained.

裁判官はフィルタ―を取り除けるようにと手助けして、そのまま審理が進められました。



Judge Ferguson called it a “fun moment.”

裁判官は「面白い瞬間だった」と言っています。



“Everyone involved handled it with dignity, and the filtered lawyer showed incredible grace,” he said.

「関係者全員が尊厳をもって裁判を進めました。フィルターがかかった弁護士も最高の品位を持って参加してくれました」と話していました。


サイトラ練習ここまで

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?