STONE SOUR 『House of Gold & Bones Part 1』

おはようございます。アルキメデス岡本です。

今日は私のオススメのバンドをご紹介します。

STONE SOUR

世界的なモンスター・バンド、SLIPKNOTのカリスマ的フロントマン、Corey Todd Taylorのもう一つのバンド、STONE SOUR。こちらも世界的な人気とカリスマ性を持ち、2013年10月にリリースしたアルバム『House of Gold & Bones Part 1』が全世界を席巻。STONE SOURらしい王道サウンドに、Coreyの歌声が響く、独特の世界観が見事です。

その中でも注目の曲がこちら


Absolute Zero

The bloody angle
血だらけの角度
The symmetry
対称性
Your cheap adhesive isn't holding me
お前の安っぽい接着剤じゃあ俺を捕まえられない
My mouth is a gun I can shoot
俺の口は銃だ いつでも撃てる
I can show you the truth
お前に真実を見せよう
And I don't need a reason to lie to you
お前に嘘つく理由はいらない
No pun intended
しゃれじゃない
No punishment
罰は与えない
If I offended you, you needed it!
お前の気分を害したなら、それは必要だろ
Ideas are the bombs in your mind
アイディアはお前の精神上の爆弾
A fissure in time
時の裂け目
If you don't have a weapon,
武器を持ってないなら
You can't have mine!
俺のものは触れない!

I can bleed if I wanna bleed
血を流したくなったら、俺は血を流せる
I can fail if I feel the need
必要だと感じたら、しくじれる

This face, is my last confession
この顔は俺の最後の懺悔だ
This life, it feels like a prison
この人生、まるで牢獄だ

OH, I'm not afraid!
おお、おれは怖くない
I'm giving into grievances again
俺はまた不平不満を押しこらえる
You're looking at an absolute zero
お前が見るのは絶対零度
I'm not the Devil, but I won't be your hero!
俺は悪魔じゃないが、お前を救うヒーローにはならない!

The catatonic,
強硬症
The sacrilege,
冒涜
Your primadonnas are a privilege
お前のプリマドンナ達は名誉だ
My god has a need to react,
俺の神は反応を望む
It's as simple as that
単純だ
It's better just to settle than face the facts
事実と向き合うより落ち着いたほうがいい

I can bleed if I want to bleed
血を流したくなったら、俺は血を流せる
I can fail if I feel the need
必要だと感じたら、しくじれる

This face, is my last confession
この顔は俺の最後の懺悔だ
This life, it feels like a prison
この人生、まるで牢獄だ

OH, I'm not afraid!
ああ、俺は怖くない
I'm giving into grievances again
俺はまた不平不満を押しこらえる
You're looking at an absolute zero
お前が見るのは絶対零度
I'm not the Devil but I won't be your hero!
俺は悪魔じゃないが、お前を救うヒーローにはならない!

【ギターソロ】

One thing that I can't stand
俺が我慢ならないことは
Is when the minutes fight the second hand
時間はいつ秒針とけんかするのか
I'll waste a lifetime's worth
一生分の時間を無駄にするだろう
Just to cling play to one more day
ただもう一日だけとくっついている

No fucking quarter,
15分なんてダメだ
No premiums
賞は無し
THE WORLD IS STUCK IN DELIRIUM
世界は狂乱状態にハマっている
Man! is a four-letter word
「男」は禁句だ
It's really absurd
本当に馬鹿げている
The hate isn't fake, it's just inferred!
憎しみは偽物じゃない、ただの推測だ

OH, I'm not afraid!
おお、おれは怖くない
I'm giving into grievances again
俺はまた不平不満を押しこらえる
I'm down to absolute zero
俺は絶対零度に落ちる
ANOTHER ZEALOT with the weight of the fucking world.
別の狂信者とイカれた世界の重み

OH, I'm not afraid!
ああ、俺は怖くない
AND I WILL LET YOU DOWN AS I HOLD YOU IN
お前を抑えているようにお前を倒す
You're looking at an absolute zero
お前が見るのは絶対零度
I'm not the Devil but I won't be your hero!
俺は悪魔じゃないが、お前を救うヒーローにはならない!

ライブや音楽イベントが自粛中で鬱憤が溜まっている人は、こちらを聴いてみるとイイかもよ(^-^)

この記事が参加している募集

#私のイチオシ

50,792件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?