見出し画像

ゼロスタート#10

Start from zero.#10


わたしにとって、2020年は「激動の年」でした。

As for me, 2020 was a "turbulent year."


この年を忘れないため、わたしの記憶に残すため、2020年に起こったニュースを自由気ままに投稿していきます。

In order not to forget this year and to keep it in my memory, I will freely post the news that happened in 2020.

ダルビッシュ、日本人初メジャー最多勝タイトル獲得#2

画像1

「短いシーズンですが、何かで最初を得ることは私に自信を与えますね」とダルビッシュは試合後に言いました。

" It's a short season, but coming first in something gives me confidence , " Darvish said after the game .

ダルビッシュはカブスでの3シーズン目、12試合で8勝3敗、93奪三振、防御率2.01でした。

Darvish was 8-3 with 93 strike-outs and a 2.01 ERA over 12 games in his third season with the Cubs .

34歳のダルビッシュが日本で日本ハムファイターズと過ごした7シーズンを含め、どのリーグでも最多勝のリーグタイトルを収めたのはこれが初めてです。

It is the first time the 34-year-old Darvish has earned the most wins in any league , including the seven seasons he spent in Japan with the Nippon Ham Fighters .

to be continued...

see you

※ the Japan times 参照 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?