見出し画像

RADWIMPS

今日はRADWIMPSのお話。 

 最近は身辺整理をしていて、メルカリで売ったりしている。その中で過去の私が集めてたRADWIMPSグッズ達を見つけた。改めてきいてみると良い曲が多すぎて、やっぱりRAD好きだな、中学生・高校生だった頃の気持ちを思い出してエモくなっている。

 ちょうど私が小学5年生の頃だったか、NHKサッカーテーマ曲だった「君と羊と青」でRADを知って、家族でどハマりして、youtubeで聴き漁ったり、TSUTAYAでCDを借りてきて、CDに焼いて・ウォークマンに取り込んで、とにかく6年間位ずっと聴いていた。交通手段が車しかない田舎暮らしで、車でかかっていた音楽はRADかBUNPのどっちかって感じだったし、家に帰ってからもずっと聴きながら勉強したり、ゴロゴロしてた気がする。でも当時は、私の周りでRADというか音楽を聴いている友達が全くいなくて、この曲のメロがいいとか、ここの歌詞がいいとか、話していたのはほぼ母や弟達だった。そんな中でよく議題に上がったのは「どの曲が1番好きか」(もちろん1番なんて決められる訳なはいんだけど。)
母は「タユタ」弟は「実況中継」私は「閉じた光」か「オーダーメイド」をあげる事が多かった。

 「閉じた光」の好きな歌詞は
裸ラランランラランラ爛々ってな具合で生きてみたいもんです
のところ。RADの中でも穏やかめの曲なのにめちゃくちゃ洋次郎節で好きなんだよね。共感してくれる人いるかな。

 弟と二人で高速バスに乗って都会に怯えながら横アリにライブに行ったり、部活ズル休みしてライブ行ったな。寿限無で高校の勉強助けてもらったり、ハイパーベンチレーションのギターリフの弾いてみた動画をみ続けたり。あとは、wimper誰もが一度は思ったことあると思うけど、授業始まりの時にRADWIMPS2〜発展途上〜の「着席」やってみたかった笑。

 最後に忘れちゃいけないのが、味噌汁’sの存在。「ジョニファー山田さん」だけじゃなくて、「神様の鼻笑い」とか「ふうてん」とか名曲を残してる。私はliveは見た事がないけど、CDとかYouTubeでみると、ふざけながらも最高にカッコいいよね。やっぱり日本人だから、味噌汁が好きなんだよ。
 
  まとまりの無い文で読みずらかったかもしれない。それでも最後まで読んでくれてありがとう。

10年前の私へ。今も聴いてるよ。


Today, we're talking about RADWIMPS. 

 Recently, I've been organizing my personal affairs and selling them at Mercari. Among them, I found the RADWIMPS goods that I had collected in the past. When I listen to it again, there are so many good songs that I still like RAD. I remember how I felt when I was in junior high and high school.

 When I was in the fifth grade of elementary school, I learned about RAD from NHK's soccer theme song, "You, Sheep and Blue," and my family fell in love with it, listened to it on YouTube, borrowed a CD from TSUTAYA, baked it into a CD, and listened to it for about six years. Living in the countryside with only a car, the music I was playing in the car was either RAD or BUNP, and I felt like I was studying and lounging around listening to it all the time even after I got home. At that time, however, I had no friends around me who were listening to RAD or music, and it was almost my mother and younger brothers who were talking about the melody of this song and the lyrics of this song.Among them, what was often on the agenda was "Which song do you like best?" (Of course, I can't decide which song is the best.) My mother often gave "Tayuta" and my younger brother gave "Live Broadcast" and I gave "Closed Light" or "Customized."

 My favorite lyrics of "Closed Light" are that I want to live in a bare, rambling manner.Even though it's a calm song among RADs, I really like Yojiro-bushi.I wonder if there's anyone who can relate to it.

 My younger brother and I went to the side ants live in fear of the city on the highway bus, and we took a break from club activities and went live.I got help studying at high school and watched videos of playing the hyperventilation guitar riff."Also, I think everyone has thought about it at least once, but at the beginning of the class, I wanted to try ""sitting"" from RADWIMPS2 to developing."

 The last thing you should not forget is the existence of miso soup's. Not only "Johnifer Yamada-san" but also "God's Nose Laughter" and "Futen" are left behind. I've never seen live, but when I watch it on CD or YouTube, it's really cool even though I'm joking.I'm Japanese, so I like miso soup.

  It might have been difficult to read because it's not organized.But thank you for reading it to the end.

To me 10 years ago. I'm still listening.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?