見出し画像

Rugby at Eden Park

2018年8月25日、私はEden Parkにいました。ニュージーランド代表vsオーストラリア代表のダブルヘッダー!!

The 2018 Laurie O'Reilly Memorial Trophy-Black Ferns vs Wallaroos

この試合は、友人がニュージーランド女子ラグビー代表 Black Ferns に選出されたので絶対に観に行きたかった!ラグビー大国ニュージーランドでチケットを取るのは一苦労、なんとか手に入れることができました。

画像7

画像1

友人の勇姿を撮影しようと一眼レフカメラを持って行ったのですが、持ち込み禁止品ということで取り上げられました(笑)残念でしたが、考えてみたら、写真で撮るより自分の記憶に留めた方がよいですよね~(←強がり)。ここに掲載されている写真はコンデジのスーパーズームフル稼働。

画像2

画像3

画像4

友人はサブだったのですが、ラスト15分でグラウンドに登場!私の興奮も最高潮!一人で観に行ったのに友達の名前を大声で叫んじゃいました。彼女の一挙手一投足に釘付け!楽しかった!

The 2018 Investec Rugby Championship All Blacks vs Wallabies

この日のメインゲーム、オールブラックスの試合。

画像5

画像6

この日はボーデン・バレット選手が4トライと大活躍だったし、私の好きなキアラン・リード選手もかっこよかったです!

2018年8月25日は忘れられない1日になりました。

I was extremely happy to be there! Eden Park was packed to capacity, the official announced the attendance that night was 48,493.  There were lot of people who wore black jerseys, good atmosphere.  Unfortunately, my camera and a telephotographic lens were confiscated by the stadium staff.  They didn't allow spectators to bring in their professional model cameras.  It came as a shock to me.  However, come to think of it, being without camera was good, because I could imprint that view on my memory, not my memory card.

In the Black Ferns game, my friend stood on the ground last 15 minutes.  The moment came and I shouted her name at the top of my lungs!  I was closely watching every move she made.  Everything she did was amazing and very moving.

The All Blacks game was also exciting.  Beauden Barrett made 4 tries.  One of my faves, Kieran Read also did great work.

 Words can't describe how memorable that night was!!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?