見出し画像

【CHAT DIARY 英語で3行日記】#61 Did anything dreamlike happen today?

When I took a nap today, I had a dream. The dream was mysterious and strange, but I could talk to my deceased grandma a little in my dream.
Maybe I misunderstand the meaning of today’s question, but this experience was possible, because it was a dream.
It was a dream, but I’m happy now, so isn’t this a ‘dreamlike event’ too?


【#61】今日何か夢のような出来事は起きましたか?

今日昼寝をした時に夢を見た。その夢は不思議でおかしな夢だったけど、夢の中で亡くなったおばあちゃんとほんの少し話すことができた。
今日の質問の意味を間違って捉えているかもしれないけど、これは夢の中だからできた体験だった。
夢の中の体験ではあるけど、私は今も嬉しいから、これも「夢のような出来事」にしていいよね。

この記事が参加している募集

#英語がすき

19,756件

#3行日記

43,458件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?