見出し画像

秋に dreaming of autumn

今日はとても涼しくて、過ごしやすい1日でした。でも、まだ暑くなるような天気予報もあるようです。このまま涼しくて良いのにという思いは届かないのか。
前回に続き、秋の写真を整理しています。
2021年の秋に、奈良県の長谷寺に行きました。子供の頃にも行っているんですが、まるで憶えていません。行ってみて思うのは結構山の中なんですよね。

Today was a very cool and pleasant day. However, the weather forecast says it will still be hot. Don't you think it would be nice if it stayed cool like this? Continuing from last time, I'm organizing my autumn photos. In the fall of 2021, I went to Hasedera Temple in Nara Prefecture. I went there when I was a kid, but I don't remember it at all. When I went there, I realized that it was actually in the mountains.


伝わりますか、山の中・・・

この時、カメラを触ったのは数ヶ月ぶりのことでした。写真を撮る気になかなかならなかったんですよね。きっかけは何だったのか、今となってはよく憶えていません。そして、この時にカメラを触ろうと思ったきっかけもよく憶えていません。
久しぶりということもあって、失敗ばかりしていました。

At this time, it was the first time in several months that I had touched a camera. I just couldn't bring myself to take pictures. Now I don't really remember what triggered it. Also, I don't really remember what made me want to touch a camera at that time. It's been a long time since I last played, so I kept making mistakes.


横から光が・・・


もう少し明るくても・・・


こういう色合いはお気に入り


長谷寺といえば階段


お寺は映ってませんが、紅葉と緑のコントラストがお気に入り

近鉄大阪線の長谷寺駅から徒歩で数分です。自然を感じるにもいい場所です。帰りに食べた山菜そばが美味しかったことは憶えています。

It is a few minutes walk from Hasedera Station on the Kintetsu Osaka Line. It's a good place to feel nature. I remember that the wild vegetable soba I ate on the way home was delicious.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?