見出し画像

英字新聞を読む パート2


前回の続き

The students were then given 60 seconds to think about their views before having to express them in English within 30 seconds.
 An average of only 4.2% of students responded correctly. More than 60% of students responded incorrectly to all five questions.

本文

The students were then given 60 seconds to think about their views before having to express them in English within 30 seconds.

語彙

express:~を表現する
have to do:~しなければならない

文法

・この英文には、受動態が使われています。(were then givenの箇所)
・to think about their views before having to express them in English within 30 secondsはto不定詞の副詞的用法です。(~するために)

和訳

生徒は60秒間で自然環境問題について自分の意見を考え、その後30秒間で自分の意見を述べる。

An average of only 4.2% of students responded correctly. More than 60% of students responded incorrectly to all five questions.

語彙

average:平均
respond:答える/回答する

文法

・この英文は主語+動詞の基本構文が使われています。

和訳

平均でたった4.2%の生徒が正しく解答している。そして、60%以上の生徒が5問すべてに間違って解答している。

全文(再掲)

 The speaking section consisted of five questions based on the school new guideline, which place importance on learning how to express and share ideas and feelings in English.
 For one question, students listened to a presentation in English about environmental issues by a native English-speaking students studing in Japan.
 The students were then given 60 seconds to think about thier views before having to ecpress them in English within 30 seconds.
 An average of only 4.2% of students responded correctly. More than 60% of students responded incorrectly to all five questions.

 英語で自分の気持ちや考えを表現し共有する方法を習得することの重要性を記載した新しい学校のカリキュラムのガイドラインに基づいた5つの問題で全国学力調査の英語の試験のスピーキング問題は構成されています。
 とある一つの問題では、日本で勉強しているネイティブの英語話者の生徒による環境問題に関する英語でのプレゼンを聞き、その後生徒は60秒間で自然環境問題について自分の意見を考え、その後30秒間で自分の意見を述べるという内容でした。
 その問いに対して、平均でたった4.2%の生徒が正しく解答していませんでした。そして、60%以上の生徒が5問すべてに間違って解答していました。

最後に

 最後まで読んでいただきありがとうございます。今回は全国学力調査の英語の試験のスピーキング問題に関する記事の一部を読んでみました。いかがでしたか?楽しんで頂けたら嬉しいです。では、次の記事でお会いしましょう。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?