[和訳] [懇願] CASKETS - Falling Apart

Hold me hopelessness
絶望が抱きしめてくる

Never let me go
決して離してくれないんだ

It’s only in the imbalance
不安定の中でこそ

That we can be ourselves
私達は自分らしく居られる

We’re all just skin and bone
私達は骨と皮だ

I’m glued but basically broken
僕は繋がってはいるが、大体壊れている

Inside I’m falling apart
心の中はボロボロなんだ

I’m falling apart
バラバラになっていく

I think it’s happening again
また同じ事が始まったみたい

And I just can’t quite believe
僕にはとても信じれないよ

I’m having to pretend
演技をしなければならない

But I’m not fooling anyone
だけど誰も騙されない

And now I can’t win either way
そして、どう転んでも勝てない

I’m forgetting my own name
自分の名前さえ忘れてしまう

Despite the medicine
薬を飲んでいても

The colours fade away
色が褪せていく

Colours fade away
色が褪せていくんだ

I’m glued but basically broken
繋がってるけどすぐに壊れていくんだ

Inside I’m falling apart
心の中はボロボロなんだ

Not giving up not this time
今度こそ諦めない

And it’s right before my eyes
それが目の前にある

But I feel that
だけど、僕は

I struggle to be myself
自分らしくあろうともがいてるんだ

I’m reaching out my hand
僕は手を伸ばしてる

Still begging for a chance
またチャンスを待ちわびてるんだ

They say a picture paints a thousand words
彼らは百閒は一見にしかずと言うんだ

But the colours on the canvas
でもキャンバスの色は

Have blurred me into the background
僕を背景にぼやけさせる

Screaming but there’s no sound
叫んでいるのに音が無い

Cause I’ve cut myself out the frame
僕が自分自身をフレームから切り取ったから

Inside I’m falling apart
心の中はボロボロなんだ

Not giving up not this time
今度こそ諦めない

And it’s right before my eyes
それが目の前にある

But I feel that
だけど、僕は

I struggle to be myself
自分らしくあろうともがいてるんだ

I’m reaching out my hand
僕は手を伸ばしてる

Still begging for a chance
またチャンスを待ちわびてるんだ

To save ourselves
自分自身を救うために

A chance to call for help
助けを求めるチャンスだ

Is it ok?
それで良いの?

To feel this way?
この気持ちは?

Give me a chance to save myself
自分を救うチャンスをくれ

My will is broke and all my hope
僕の意志は壊れ、希望は

Is swinging by a thread
糸にぶら下がってる

If I had put more trust in myself and listened to what you’d said
もし自分をもっと信じて、君の言った事を聞いていたら

I’m worth more than I believe
僕は自分で思っている以上の価値があって

I am more than just a face
顔だけでは無かったんだ

That hides beneath the mask I wear
仮面の下に隠されているモノ

A mask I can’t replace
それは変えられないモノなんだ

Cause I know it looks like I’m lost
迷っているように見えるのは知っている

But I’m just dreaming away
でも、僕はただ夢を見ているだけなんだ

Inside I’m falling apart
心の中はボロボロなんだ

Not giving up not this time
今度こそ諦めない

And it’s right before my eyes
それが目の前にある

But I feel that
だけど、僕は

I struggle to be myself
自分らしくあろうともがいてるんだ

I’m reaching out my hand
僕は手を伸ばしてる

Still begging for a chance
またチャンスを待ちわびてるんだ

To save ourselves, a chance to call for help
自分自身を救うために、助けを求めるチャンスなんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?