見出し画像

腕立てバー


英語ガイドアドバイザーの Kazu(金田憲昭:かねだかづあき)です。

『英語を話せるようになりたいけど、長年のブランクがある・これまで何度も挫折してきた・何からやったらいいか分からない、こんなお悩みをお持ちの方が “海外の方をアテンドするために必要な英語力” を身につけるための “パーソナル学習サポート” をしています』
(わたし自身も Sake Guide -日本酒ガイド- として海外の方をアテンドする活動もしています)




push-up bars




Have you ever used push-up bars?
(腕立てバーを使ったことはありますか?)



As you can see above, mine is quite old now.
(見ての通り、私のはかなり古いです)


I've been using this over the past 18 years.
(これを使い始めてから18年が経ちました)


I remember going to a sporting goods retailer to buy it with my best friend who likes basketball just like me.
(自分と同じようにバスケ好きの一番仲の良い友人とスポーツショップに買いにいったのを覚えています)



The reason why I bought it is that I watched a video where one of the greatest basketball players of all time, LeBron James, was doing push-ups using this tool.
(これを買った理由は、史上最高のバスケ選手の一人である LeBron Jamesがこの道具を使って腕立て伏せをしている動画を見たからです)


The way he did push-ups was really something else to me and it was something I had never seen before.
(彼が腕立て伏せをする様子は私にとって衝撃的で、これまで見たことがないものでした)



LeBron is just one year older than me, so he was still in his early twenties back then, but because of his God-given talent, amazing physical ability, and the way he dominated the game, he had already earned the nickname "The King." (LeBronは私より1歳年上なので、その当時はまだ20代前半でしたが、その恵まれた才能、驚異的な身体能力、そしてゲームを支配する様子から、すでに「The King」という称号を勝ち取っていました)



Over the past nearly two decades, he has always been the face of the NBA, won lots of championships and earned so many titles too along the way.
(過去20年近くにわたって、彼はNBA の顔として君臨し、何度も優勝を勝ち取り、その過程で多くのタイトルも手に入れてきました)


He's turning 40 this year, but he's still playing at an amazingly high level for his age.
(彼は今年40歳になりますが、その年齢にしては驚異的に高いレベルで、未だにプレイしています)



I still can't believe Rui Hachimura and LeBron James are playing together on the same court as Lakers!
(私はまだ信じられないです。八村塁選手とLeBron Jamers がレイカーズの選手として、同じコートで一緒にプレイしているなんて!)



My bad habit.
(私の悪い癖です)


I almost got sidetracked again.
(また脱線してしまいそうになりました)


Once I start talking about basketball, I get excited too easily.
(一度バスケットボールの話を始めると、すぐに興奮してしまいます)


Anyway, wanting to be physically strong like LeBron, I got the push-up bars right after watching the video.
(とにかく、LeBronみたいに肉体的に強くなりたくて、その動画を見た直後にプッシュアップバーを手に入れました)


For the first seven or eight years, I had been using the tool to do typical pushups.
(最初の7〜8年間は、その道具を使って通常の腕立て伏せをしていました)


However, at some point, I came up with a new idea to use the tool even more effectively.
(しかし、ある時点で、より効果的にその道具を使う新しいアイデアが浮かびました)



Around that time, I was trying to learn some of the basic moves of breakdance because I wanted to incorporate them into my freestyle basketball routines.
(その頃、私はブレイクダンスの基本的な動きのいくつかを学ぼうとしていました。なぜなら、それを私のフリースタイルバスケットボールのパフォーマンスに取り入れたかったからです)



In the process of learning those breakdance moves, I felt like challenging myself to try out one of the basic acrobatic moves, called "chair".
(そのブレイクダンスの動きを学ぶ過程で、「チェア」と呼ばれる基本的なアクロバティックの技の一つに挑戦したくなりました)




In order to do that, I thought I would need to strengthen my core muscles more.
(それをするためには、コアの筋肉を強化する必要があると思いました)


That's when I started using the tool differently.
(それが私が道具を異なる方法で使い始めた時でした)



I borrowed an idea from one of the gymnastics moves, the parallel bars, which is referred to as "Amba" in Japanese.
(私は体操技の一つ、「あん馬」からアイデアを借りました)



After putting myself in a seated position, I hold onto the push-up bars with both hands, lift my body into the air and extend my legs forward.
(座る姿勢を作ったあと、腕立てバーを握り、体を床から持ち上げ、足を前に押し出します)



While maintaining the seated position in the air, I pull my knees towards my abs and again, push my legs forward.
(その姿勢をキープしながら、私は膝を腹部に引き寄せ、再び足を前に押し出します)


I repeat this physically demanding movement twenty times in a row.
(これを20回続けて行います)


After that, I make sure that my whole body is still off the ground.
(その後、まだ全身が床についていないことを確認します)


The next thing I do is that I bend my knees and bring my chest downward so that it faces the ground.
(次に行うことは、膝を曲げて胸が床に向き合うように下に向けます)



While keeping this position, I start doing pushups ten times.
(この姿勢を保ちながら、私は10回腕立て伏せをします)


It took a while, but once I got used to doing this, normal pushups felt much easier and less physically demanding.
(しばらくかかりましたが、これに慣れると、通常の腕立て伏せはずっと簡単で、体力的にも負担が少なく感じられるようになりました)


I'm not an expert, so I have no idea which area of the body I can train by doing this.
(私は専門家ではないので、これを行うことで体のどの部分が鍛えられているかは全くわかりません)


I'm not sure if it's really effective either, but I have some original workout routines like this.
(本当に効果的かどうかもわかりませんが、私にはこんな感じの独自のトレーニングメニューがいくつかあります)


Because the time I can use for workout in a day is limited, I'm going to put more emphasis on this workout method. (With this method, I feel I can strengthen quite a lot of parts of my body at once.)
(一日の中でトレーニングに使える時間が限られているので、私はこのトレーニング方法にもっと重点を置くつもりです:この方法だと、一度にかなり多くの箇所を鍛えられている気がします)



I hope to keep maintaining my physical strength like LeBron James.
(LeBron Jamesのようにを肉体的な強さを維持したいです)



*ワンポイント解説



❶Tool(道具)


He used a hammer as a tool to hang the picture on the wall.
(彼は絵を壁にかけるためにハンマーを道具として使った)


❷Movement(動き)


Yoga involves various movements and stretches to improve flexibility.
(ヨガは柔軟性を高めるために様々な動きやストレッチを含んでいます)



❸Position(位置)


She found a comfortable position to sit and read her book.
(彼女は本を読むために快適な姿勢を見つけました)


❹Challenge(挑戦)


Learning a new language can be a challenge, but it's also rewarding.
(新しい言語を学ぶことは挑戦であるかもしれませんが、それは報われるものでもあります)


❺Effective(効果的な)


Regular exercise is effective for maintaining good health.
(定期的な運動は健康を維持するのに効果的です)



That's all for today.
Thank you so much for visiting the page!
Hope you liked it:-)


〇 この記事を書いてるのはこんな人


大学卒業後、営業職を1年目で挫折。その後29歳まで飲食店勤務とストリートバスケに奮闘。30歳目前で "英語を使って仕事をしよう"と決意し再勉強。2年でTOEIC900オーバー達成。
そこから、

英語講師6年 / 日本語教師5年 / 日本酒の酒蔵で英語ガイド7年 / 海外の方へ日本酒発信活動・インバウンド観光客対象のオリジナル日本酒ツアー3年
英語習得前は想像できなかったことを経験。

このことがきっかけで、過去の自分のように長年英語で悩んできた方が、英語で可能性を広げるサポートがしたいと思うようになり、英語ガイドアドバイザーとして始動。

学生以来英語から遠ざかっているワーキングマザーを対象に、海外の方をアテンドするために必要な英語力を習得、オリジナルコンテンツ作成、英語ガイドとして楽しくやりがいのあるセカンドキャリアをスタートするサポートをしている。

- 実績 -

・TOEIC940
・某英会話スクール6年間で250名指導。2018年度講師部門成績1位
・国際唎酒師
・海外の方対象の日本酒の書籍作成
・インバウンド観光客対象の日本酒ツアー50回以上
・英語学習法セミナー20回以上


〇無料体験レッスン

・単語編


・発音編


〇英語学習セミナー




〇英語学習サービスのリンク集



〇海外の方向けの日本酒サービスのリンク集




この記事が参加している募集

#英語がすき

20,149件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?