見出し画像

楽しい週末 ⑦

またお会いできてうれしいです!


今日はいろいろなことを楽しんだので、そこでの思い出を紹介したいと思います。


まず、以前から所属していたグローバルコネクション(各国からの留学を仲裁してくれる機関)の閉会式がありました。

なんとプライベートクルーズで行われたので、とても楽しかったです。

Ice Cream Cruise。アメリカだなぁ〜
クルーズ内部
クルーズから見たシアトルのダウンタウン

また、クルーズではアイスクリームが無料でもらえました。

日本人の友達にも久しぶりにたくさん会えたし、いい経験になりました。


式が終わってからは、知り合いの家に行きました。

その知り合いは私の母の友人の娘という、ちょっと複雑な関係です。

でも、彼女の家族との時間は最高でした。

普通に庭にニワトリが歩いてて笑った。
奥で切ってるやつはJerryと呼ばれる、果物をフルーツジュースとゼラチンで固めたやつ。

ご飯を含んだラム肉のミートボール豚の角煮みたいなもの、山芋を焼いたやつ、そして家のご主人が作ったハンドメイドのお酒をたくさんいただきました。

黒砂糖やリンゴなどから作られたお酒を楽しみました。

この家族と過ごす時間は、自分にとっていつも貴重なものです。


またシアトルに観光に来た際には、自分の彼女と一緒に知人家族にまた会えたらいいなぁーなんて思います。


今日は以上です。

ここまで来てくれてありがとう!




Hi, I am glad to see you again.

Today, I enjoyed lots of things so I wanna share the memories of it.


First, I had a closing ceremony of Global Connection that I used to belong to.

The ceremony was held on the private cruise so it was so much fan.

I also got free ice cream on the cruise.

I met lots of Japanese friends so that was great experience for me.


After the ceremony, I went to my friend's house.

The friend is my mother's friend's daughter so it is kind of complicated.

But the time with her family was great.

I enjoyed lamb meatballs with rice, chunk of pork, and Yamaimo, wih lots of alcohol that her husband made.

I enjoyed alcohol made of black sugar, apple, and stuff like that.


Actually, the time with her family is always valuable for me.


I wanna visit her family when coming back to Seattle as a tourist with my girlfriend.


That is all for today.

Thank you for coming here!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?