見出し画像

サンフランシスコの老舗ビールメーカー”Anchor Brewing”が復活!!(2)

おっとっと、いろいろとばたばたしていて続編のアップデートができていませんでした・・・。(苦笑)引き続きぼちぼちと新聞記事の書き起こしを進めていきます。

【第3段落】
The deal marks a new chapter in the turbulent saga of a company that has long been synonymous with its boom-and-bust hometown. Anchor's signature steam beer fermentation process was a throwback to San Francisco's blue-collar roots, and the company's lamented demise in July 2023 seemed yet another setback for a city that had labored to bounce back from the pandemic.

【第4段落】
Now that page has been turned. What was old will be new again. San Francisco's steam beer will flow again from Oracle Park's bleachers to corner bars in North Beach to dim sum spots in the Outer Sunset. Even the company's previous logos will be revived.

この第3段落の最後のセンテンス、ここがローカルやファンにとってかなり大事な部分でして、実は元親会社のサッポロビールが皆から愛されていたロゴを一新したのですが、これがまた凄く不人気だったんです。

それを知ってか知らなくてか(!?)恐らくそこまでリサーチ済みだったと推測できるのですが、”このロゴを復活させる”と発表、僕のハズバンドを含め拍手喝采でした。

そんなこんなで次回をお楽しみに~。
 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?