見出し画像

【和訳】Give Me The Reason - James Bay

『 Chorus 』
Give me the reason
Am I staying or leaving ?
Give me the reason to give it one more try
Don't wanna say goodbye


『 Verse 1 』
Feels like yesterday  You and I, we were walking around New York City
Hand in hand, man, it was so pretty that day


Standing on the corner in your favorite dress
I was trying to take our picture, my hair was such a mess 


Oh, but we laughed so hard 
Then you broke my heart 


『 Pre - Chorus 』
I can't stand to see those tears in your eyes
We should be dancing like we did that night
Give me the reason to give it one more shot  and I'll give it all that I got
Oh, I'd hate to lay that weight on your heart
After all that we did to everything that we are


Give me the reason
Am I staying or leaving ?
Give me the reason to give it one more try 
Don't wanna say goodbye


Coz I've got nothing left
Without your foot on the drum that beats inside my chest


I feel like mirrors and smoke
All of my words are broke ( somebody )
I wanna just throw me in the ocean


It's not that I couldn't see your pain
I wish we could talk, maybe no ones to blame


I still want you now, I still need you now 
I'm not fooling around 


『 Pre - Chorus 』
I can't stand to see those tears in your eyes 
We should be dancing like we did that night
Give me the reason to give it one more shot  and I'll give it all that I got 
Oh, I hate to lay that weight on your heart
After all that we did to everything that we are


※ Give me the reason
Am I staying or leaving ?
Give me the reason to give it one more try 
Don't wanna say goodbye



- - - - - riff  - -- - - - -



I can't stand to see those tears in your eyes
We should be dancing like we did that night


I want to you to know that
We don't have to say goodbye


※ 『 Chorus 』
Give me the reason
Am I staying or leaving ?
Give me the reason to give it one more try 
Don't wanna say goodbye


理由を教えてくれないか
僕は(胸の内に)留まっているのそれとも離れていってるの?
もう1度僕らの関係性を取り戻せる理由をくれないか
さよならは言いたくない


まるで昨日の事のようだ
君と僕はニューヨークの街を歩き周っていた
手を取り合って、あぁ本当に素敵だった


君好みの格好をして街角に立ち
僕らの写真を撮ろうとした
けど自分の髪型がめちゃくちゃで


その事に凄い笑い転げてふざけていた
そんな矢先、君は急に別れを切り出したんだ


君の目に涙が浮かんでいるのを見るのは我慢できない
あの時の夜のようにダンスしたりして楽しむべきだ
もう1度一緒にいられる理由をくれないか
僕が持ってるありったけのものを君にあげるからさ
君の気持ちを読んだり気にしすぎるのは嫌いだ
全ての物事を僕らで成し遂げたばかりなんだからさ



理由を教えてくれないか
僕は(胸の内に)留まっているのそれとも離れていってるの?
もう1度僕らの関係性を取り戻せる理由をくれないか
さよならは言いたくない


ドラムのように激しく鳴る自分の胸の鼓動の高鳴り以外
何も残っていない


巧妙なトリックにでもかかった気分だ
全ての言葉は壊れて使い物にならない
ただただ海にこの身を投げたい


君が傷ついていた姿を見て見ぬふりしてた
わけじゃない、誰かを非難せずに僕らはもっと
ちゃんと話ができたら良かったのに


今でも君が欲しい、君が必要なんだ、
僕は真剣に言っている


君の目に涙が浮かんでるのを見るのは我慢できない
あの時の夜のようにダンスしたりして楽しむべきだ


もう1度一緒にいられる理由をくれないか
僕が持っているありったけのものを君にあげるからさ
君の気持ちを読んだり気にしすぎるのは嫌いだ
全ての物事を僕らで成し遂げたばかりなんだからさ


※ もう1度僕らの関係性を取り戻せる理由をくれないか
さよならは言いたくない


※ 理由を教えてくれないか
僕は(胸の内に)留まっているのそれとも離れていってるの?
もう1度僕らの関係性を取り戻せる理由をくれないか
さよならは言いたくない


もう1度僕らの関係性を取り戻せる理由をくれないか
さよならは言いたくない



- - - - - - - リフ - - - - - - - -



君の目に涙が浮かんでるのを見るのは我慢できない
あの時の夜のようにダンスしたりして楽しむべきだ


僕らはさよならなんて言う必要はないって君にわかって欲しい


※ 理由を教えてくれないか
僕は(胸の内に)留まっているのそれとも離れていってるの?
もう1度僕らの関係性を取り戻せる理由をくれないか
さよならは言いたくない



riff = リフレイン / 旋律の音型 /主にVerse を 主語にして〜について繰り返す
Hand in hand = 手を取り合って
Oh man / man = あぁ / まじかよ
Blake my heart = 失恋して心が傷ついた
I can't help / I can't stand = 我慢ができない / 耐えられない 


lay 
= (義務や罰などを)科する、負わせる、押し付ける
( 平らな面に~を)敷く、置く、広げる、押し付ける
put (place lay)weight on / lay weight on
= ~を重視 (重要視)する、~に重点(重き)を置く


beat one's chest
= (悲しみ・嘆き・苦しみ・怒りなどを)大げさに表す
mirrors and smoke = 巧妙なトリック(うそ)、人を欺くもの、ごまかし
fool around = ばかなまねをする、おどける、ふざける、遊び回る















この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?