見出し画像

【和訳】We used to shine - James Bay

[Verse 1]
Honesty, really is the hardest thing
And all the twisted truth you bring, won't let me in
Tell me how it ends
I long to be bold enough for bravery
Cause this mess you made of me has gravity
Enough to hide the lie you kept so long
Of how you did me wrong


[Chorus]
But I don't want this fight
Put your hands in mine
Hold me close and move with me
Remember how we used to shine
I don't want this fight
Set the words alight
Just hold me close and move with me
With every bеat, remember how wе used to shine


[Verse 2]
Look for me
I'm not somewhere out of reach
We’re not two ships lost at sea
There’s got to be
More to this than rivalry, I know
Cause we're not made of stone


[Chorus]
And I don't want this fight
Put your hands in mine
Hold me close and move with me
Remember how we used to shine
I don't want this fight
Set the words alight
Just hold me close and move with me
With every beat, remember how we used to shine


[Bridge]
Remember when, you stayed round
Remember when, you showed me how
To dance all night, to cry out loud
Remember when our love was new
Remember what I said to you
You're all I want
Well, that's still true


[Chorus]
And I don't want this fight
Put your hands in mine
Hold me close and move with me
Remember how we used to shine
I don't want this fight
Set the words alight
Just hold me close and move with me
With every beat, remember how we used to shine



[Bridge]
Remember when, you stayed round
Remember when, you showed me how
To dance all night, to cry out loud
Remember when our love was new
Remember what I said to you
You're all I want
Well, that's still true


I don't want this fight 





正直でいるというのは一番難しいこと
そして君がもたらすねじれた真実を受け入れることが
できない
それがどんな終わりを迎えるのか教えてくれ
できる限り大胆で勇敢なやつでいたい
なぜなら君がもたらした混乱は重力を伴っている
君が間違った方法で僕に長いことつきつづけた
嘘を隠し通すのにはもう十分だろう


けど僕はこの争いを望んでいない
僕の手を握って
僕を抱きよせて一緒に前へ進もう
僕らがかつて輝いていた頃を思い出して欲しいんだ
こんな風に争いたくない
言葉に火を灯して
ただ抱き寄せて胸の鼓動と共に波長を合わせるだけ
以前僕らがどれだけ輝いていたかよく覚えておいて


僕を探して
僕は君の手の届かないところにいるわけじゃない
僕らは海で遭難した2隻の船なんかじゃない
対抗心よりも大事なものがあるはず
僕にはわかっているよ
僕らは感情のない冷たい人間同士ではないって


それに僕はこの争いを望んでいない
僕の手を握って
僕を抱きよせて一緒に前へ進もう
僕らがかつて輝いていた頃を思い出して欲しいんだ
こんな風に争いたくない
言葉に火を灯して
ただ抱き寄せて胸の鼓動と共に波長を合わせるだけ
以前僕らがどれだけ輝いていたかよく覚えておいて


君が僕のそばにいたときの頃を思い出して
どうやって一晩中踊り明かしたり大声で叫んだりするのか
僕に見せてくれた時のことを思い出して


僕らの愛がまだ始まった頃のことを思い出して
僕が君になんて言ったか思い出して
僕が欲しいのは君だけだ
それは今も変わらない真実だよ


それに僕はこの争いを望んでいない
僕の手を握って
僕を抱きよせて一緒に前へ進もう
僕らがかつて輝いていた頃を思い出して欲しいんだ
こんな風に争いたくない
言葉に火を灯して
ただ抱き寄せて胸の鼓動と共に波長を合わせるだけ
以前僕らがどれだけ輝いていたかよく覚えておいて


君が僕のそばにいたときの頃を思い出して
どうやって一晩中踊り明かしたり大声で叫んだりするのか
僕に見せてくれた時のことを思い出して


僕はこの争いを望んでいない



gravity
= 重力
twist = ねじる / ゆがみ
bold = 大胆な
used to = 以前は / かつて 〜 だった
alight = 火がついて / 燃えて / 輝いて
Hold me close = 抱き寄せる
stay around = 去らずにそこにいる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?