見出し画像

【和訳】 Young Heart - Birdy

I have to say goodbye for now
It doesn't mean that I don't love you anymore
I'm still a young heart
There's so much I don't know and I'm changing


And it's been on my mind some time
I found a way to never let it show
But it was too hard
I'm just a young heart, it's time that I let go


※ You are my light and I'm so lonely
But I know that I must go
Lost in the night, but it's only a moment
Pray that you'll find your way home


※ Goodbye my love, no crying
Let's not leave each other like this
Cause even though our hearts are breaking
And through everything that's changing



I'll keep on loving you
Ooh ooh ooh ooh
Loving you
Oh, I'll keep on loving you
Ooh ooh ooh ooh
Loving you
Oh, I'll keep on loving you


Remember in the early days
And all the time we had to hide our love away
I was still a young heart
It was so easy for me to fall for you


And though I still need you now
Baby, I won't hold you down


※ You are my light and I'm so lonely
But I know that I must go
Lost in the night, but it's only a moment
Pray that you'll find your way home


※ Goodbye my love, no crying
Let's not leave each other like this
Cause even though our hearts are breaking
And through everything that's changing
I'll keep on loving you
Ooh ooh ooh ooh
Loving you
Oh, I'll keep on loving you
Ooh ooh ooh ooh ooh
Loving you


Told myself I was fine
I could keep holding on
Oh oh whoo
Oh, I've tried but there's nowhere to hide anymore
I can't stay where we are
I won't stay where we are



※ Goodbye my love, no crying
Let's not leave each other like this
Cause even though our hearts are breaking
And through everything that's changing
I'll keep on loving you
Ooh ooh ooh ooh
Loving you
Oh, I'll keep on loving you
Ooh ooh ooh ooh ooh
Loving you
Oh, I'll keep on loving you
Oh, I'll keep on loving you



さよならを言わなくちゃいけない
あなたをこれ以上愛さないと言うわけではないわ
まだ気持ちが若いというだけ
私には知らないことがまだ沢山あって常に変化し続けてる


時々そんな考えが頭の中をよぎるんだけど
決して見せない方法を見つけたんだ
けどそれは凄く辛くて大変だった
ただ私の気持ちは若いってだけ
それを手放す時がまさに今やってきた


※ あなたは私の光、そして私はとても孤独
だけど、私はもう行かなければならないことを知っている
夜 迷子になったけれど、それはほんの一瞬
家に帰る道が見つかりますように


※ さよなら私の愛しい人  泣くのはよそう
こんな風にお互い離れ離れになるのはやめよう
私たちのハートは傷ついたままでも
変化する全てのものを通じていく


私はあなたを愛し続ける
あなたを愛する
私はあなたを愛し続ける
あなたを愛する


出会った頃のことを覚えておいてね
いつも私達は愛を隠さないといけなかった
私はまだ気持ちが若かったから
あなたのために恋に落ちるのは容易だった


そして私はまだあなたを必要としているけど
しっかりと抱きしめることはない


※ あなたは私の光、そして私はとても孤独
だけど、私はもう行かなければならないことを知っている
夜 迷子になったけれど、それはほんの一瞬
家に帰る道が見つかりますように


※ さよなら私の愛しい人  泣くのはよそう
こんな風にお互い離れ離れになるのはやめよう
私たちのハートは傷ついたままでも
変化する全てのものを通じていく


私はあなたを愛し続ける
あなたを愛する
私はあなたを愛し続ける
あなたを愛する


私は大丈夫だと自分に言い聞かせた
踏みとどまることができると
試して見たけど隠れる場所はなかった
私は私達がいる場所にとどまることができない
私はきっと私達がいる場所にとどまらない


※ さよなら私の愛しい人  泣くのはよそう
こんな風にお互い離れ離れになるのはやめよう
私たちのハートは傷ついたままでも
変化する全てのものを通じていく


私はあなたを愛し続ける
あなたを愛する
私はあなたを愛し続ける
あなたを愛する




let go = 手放す
It doesn't mean = そういう意味ではない / と言うわけではない
even though = ~であるけれども、~であるにしても
though = だけど
It's been = 〜 してから … になる 
I must go  = 行かなければならない (義務)
hearts are breaking = 失恋によって傷ついている
keep holding on = 踏みとどまる / 捕らえて離さない
hold you = 抱きしめる / 離さない
baby = 愛しい人 / 親密な間柄の人



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?