見出し画像

【和訳】Everybody needs someone - James Bay


[Verse 1]
We're staying up
We're gonna watch the sun come out
Everyone's here
There's silver slipping through the clouds
I pull this moment close
To stop me running out of hope


[Pre-Chorus]
I'm holding on to patience, undefined
We're a world of strangers, chasing signs
Hear this complicated heart of mine


[Chorus]
Oh-oh, oh-oh, all I want
Is someone when the night is long
Half a lonely soul to make me whole
Cause everybody needs someone


[Verse 2]
That's all it takes
A simple little twist of fate
A little spark
Some strength to keep your heart from breaking when
You get so close
Cause breaking comes and breaking goes


[Pre-Chorus]
I'm holding on to patience, losing time
We're a world of strangers, chasing signs
Hear this complicated heart of mine (Woah, oh)


[Chorus]
Oh-oh, oh-oh, all I want
Is someone when the night is long
Half a lonely soul to make me whole
Cause everybody needs someone
Oh-oh, oh-oh, all I want
Is someone when the crowd is gone
To see that I'm alone, to take me home
Cause everybody needs someone



[Bridge]
Yeah, we all need somebody
Yeah, I got you if you got me
Yeah, we all need somebody
Yeah, I got you if you got me
Yeah, we all need somebody


[Chorus]
All I want
Is someone when the night is long
Half a lonely soul to make me whole
Cause everybody needs someone, oh-oh
All I want
Is someone when the crowd is gone
To see that I'm alone, to take me home
Cause everybody needs someone


[Outro]
All I want
Is someone when the night is long
Half a lonely soul to make me whole
Cause everybody needs someone
We all need someone




僕らは明け方まで起きていて
太陽が出てくる姿を眺めている
みんなここにいる
群衆の中をすり抜けていく一筋の銀
僕はこの瞬間を引き寄せる
希望が尽きてしまわないように


僕は未だ未定義の忍耐をずっと持ち続けたまま
僕らは見知らぬ人々の集まりで  印を追いかけている
僕の複雑な心に耳をすませてみて

ああ、夜が長く感じられる時
僕が手に入れたいと思うのは誰かだ
僕を完全な状態にしてくれる半分の孤独な魂
だって誰もが誰かを必要としているから


必要なのはたったそれだけ
平凡な運命を少し捻じ曲げる
小さな火花
まじかに差し迫った時気持ちを強く持っていられるかだ
なぜなら破滅が来ては過ぎ去っていくから



僕は未だ未定義の忍耐をずっと持ち続けたまま
僕らは見知らぬ人々の集まりで  印を追いかけている
僕の複雑な心に耳をすませてみて


ああ、夜が長く感じられる時
僕が手に入れたいと思うのは誰かだ
僕を完全な状態にしてくれる半分の孤独な魂
だって誰もが誰かを必要としているから
ああ、夜が長く感じられる時
僕が手に入れたいと思うのは誰かだ
僕を完全な状態にしてくれる半分の孤独な魂
だって誰もが誰かを必要としているから


そう、僕らは皆誰かを必要としている
そう、君が僕を手に入れたら僕も君を手に入れる
そう、僕らは皆誰かを必要としている
そう、君が僕を手に入れたら僕も君を手に入れる


ああ、夜が長く感じられる時
僕が手に入れたいと思うのは誰かだ
僕を完全な状態にしてくれる半分の孤独な魂
だって誰もが誰かを必要としているから


僕が手に入れたいのは群衆が去って行った時に残る誰かだ
僕が一人であることを確認するための
僕を家に連れ帰るための
なぜかって誰もが誰かを必要としているから


ああ、夜が長く感じられる時
僕が手に入れたいと思うのは誰かだ
僕を完全な状態にしてくれる半分の孤独な魂
だって誰もが誰かを必要としているから
僕らは皆誰かを必要としている




come out = 外へ出る / 出てくる
crowd = 群衆 / 多数 / 大勢
soul = 魂
slip through = チャンスを逃す / 〜 から滑り落ちる / くぐり抜ける
fate = 運命
undefined = 定義されていない / 不明確な / 漠然とした
strength = 強さ / 精神力


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?