見出し画像

たまねぎのひみつ〜A secret of Mr. Onion〜

「まあ!」
“Oh my god!”

「なんと!」
“Oh, man!”

「こりゃたまげた!」
“Jesus!”

スイートピーは次々と声をあげました。

Sweet peas, one and all, astonished and looked up their neighborhood onion.

画像1

おとなりの玉ねぎ畑からは

ニョッキーン!

と 花芽の塔が一本、立ち上がりました。

Uplifted towards the sky, a flower bud of onions rose up.

たったひと晩で、こんなに伸びたのです。

It has grown drastically in one night.

「玉ねぎさん、あなた、葉っぱばかりかと思っていましたわ!茎もございましたのね!」

“Mr. onion, my dear neighbor, I’ve thought you only have leaves. But you do have a stem now!”

玉ねぎは笑って答えました。
「驚きましたかな?スイートピーさん。どの葉っぱも大好きなもんで、どれを茎にするかずっと悩みましてな。とうとう昨日の晩、お月さまに決めてもらったんですよ。」

Mr. onion smiled and replied to his neighbors. “Surprised? Ms. Sweet pea, I couldn’t decide which leaf should be a stem for a long time as I love them all. So, I asked the moon to pick one up last night.”

「まぁ!そうでしたの。お月さまに?!それはそれはお花が楽しみですわね。」

“Well well, I see! Look forward your flowers, Mr. onion!”

画像2

スイートピーは口々に褒めそやしました。玉ねぎは少し照れくさそうに、でも誇らしげに花芽をちょっと揺らしました。

Sweet peas altogether sent their warmhearted wishes for him.
Mr. Onion blushed a bit and proudly waved his flower bud gently.




この記事が参加している募集

オンライン展覧会