見出し画像

ベトナム旅行

ベトナムに行ってきました。


7日間のうち、3泊4日はトラムタウというところで過ごしました。


この写真が、私がここで見た、触れた、感じた、嗅いだ、聞いたをよく表現していると思っています。いつも心地よい風が吹いていました。


山に登ったり、棚田地帯をサイクリングしたりして、多くの植物や動物、あるいは生活をする人々が時間をかけてつくってきたものを見ました。知らないことは宿のオーナーに教えてもらいました。


記憶や写真を振り返ると、これは何だろう?というものがまだたくさんあります。焦って全て解決しようとはしませんでした(ベトナム語ができない、英語が得意ではない)。また、こういう疑問は頭の中にしまい続けていても不快ではなく、思い出して考えることは楽しいことでもあるからです。何より、いつかまた訪れるだろうとイメージしているからです。


I have been to Vietnam.


Of the 7 days, I spent 3 nights and 4 days in a place called Tram tau.


I think this photo is a good representation of what I saw, touched, felt, smelled and heard here. There was always a nice breeze blowing.


I climbed mountains and cycled through rice terraces to see many plants, animals, and things that people have created over time. The owner of the homestay taught me what I didn't know.


Looking back on memories and photographs, what is this? There are still many things. But I didn't rush to know all of them(not Vietnamese, not good at English). Because it's not uncomfortable to keep these questions in my brain. And it's fun to remember and think about them. Above all, I imagine that I will visit again someday.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?