見出し画像

【和訳】Because of You/ELIJAH N

All because of you, you, you
全部全部あなたのせいよ

Now I got some peace of mind
And I'm not gonna waste my time
Can't believe that I was so blind
All I want is to press rewind
But I'm gonna be just fine
今私は心の平穏を手に入れたのよ
もう自分の時間を無駄にしたくはないの
あなたに夢中だったなんて信じたくないし
時間を巻き戻したいと強く思っていたわ
でももう平気なの

Honestly, I don't care what you think about me
Breaking free from everything we were
本当に、あなたが私をどう思っているかなんて興味がないの
今までの私たちはもう終わり

And it's all because of you, you, you
Did you think I forgive? Forget it
All because of you, you, you
It'll be clearer in a second
全部全部あなたのせいよ
私が許すと思ったの?もうどうでもいいわ
全部全部あなたのせいだもの
すぐにわかるわ

All because of you, whoa
All because of you, whoa
全部あなたのせいよ
全部あなたのせいだもの

Yeah, you made a big mistake
That you will realize someday
By then it will be too late
'Cause I know that it's all just fake
But I'm gonna be OK
あぁ、あなたは大きな間違いをしているわ
いつか気づくと思うけど
でもそれじゃ遅すぎるのよ
だって全部嘘だって分かってるから
でも私は平気なの

Honestly, I don't care what you say about me
Breaking free from everything we were
本当に、あなたが私をどう言っているかなんてどうでもいいの
今までの私たちはもう終わり

And it's all because of you, you, you
Did you think I forgive? Forget it
All because of you, you, you
It'll be clearer in a second
全部全部あなたのせいよ
私が許すと思ったの?もうどうでもいいわ
全部全部あなたのせいだもの
すぐにわかるわ

All because of you, whoa
All because of you, whoa
全部あなたのせいよ
全部あなたのせいだもの

Now I got peace of mind
'Cause I am leaving you behind
I don't know about you
今私は心の平穏を手に入れたのよ
だって私はあなたを過去に置いていくから
あなたはどうか知らないけどね

You were just a waste of time
But I am gonna be just fine
I don't know about you
あなたはただの時間の無駄よ
でも私は平気
あなたはどうか知らないけどね

And it's all because of you
Did you think I forgive? Forget it
All because of you
It'll be clearer in a second
全部全部あなたのせいよ
私が許すと思ったの?もうどうでもいいわ
全部全部あなたのせいだもの
すぐにわかるわ

All because of you, whoa
All because of you, whoa
全部あなたのせいよ
全部あなたのせいだもの

And it's all because of you
Did you think I forgive? Forget it
All because of you
It'll be clearer in a second
全部全部あなたのせいよ
私が許すと思ったの?もうどうでもいいわ
全部全部あなたのせいだもの
すぐにわかるわ

All because of you, whoa
All because of you, whoa
全部あなたのせいよ
全部あなたのせいだもの

all : 全部の、あらゆる
because of : ~のために、~のせい
peace : 平和、平穏、安心、静けさ
waste : 無駄にする、浪費する
blind : 盲目的な、無計画な
press : 押すこと
rewind : 巻き戻す
fine : 満足のいく、申し分ない
honestly : 正直に、素直に、率直に
care : 気にかかること、気に掛けること
break free : 逃げ出す、自由になる、抜け出す
forgive : 許す、大目に見る
forget it : 気にしないで
clear : はっきりした、明確な
in a second : たちまち、すぐ
make mistake : 間違える、誤る、過失を犯す
realize : 気づく、はっきり理解する、
someday : いつか
late : 遅い、遅れた
fake : 偽造する、ふりをする
leave behind : 置き去りにする

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?